مدیرکل پزشکی قانونی قم گفت: در نیمه نخست امسال، ۱۷۸ نفر در حوادث ترافیکی این استان جان‌ خود را از دست داده‌اند که نسبت به مدت مشابه پارسال، ۲۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۰۸۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱ 11 October 2020

به گزارش تابناک قم، حمید صدیقی‌آخا افزود: همچنین سه هزار و ۸۳۴ نفر در حوادث ترافیکی مصدوم شده‌اند که در مقایسه با پارسال، ۲۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

صدور ۷۳ مجوز سقط جنین 

وی در ادامه گفت: در نیمه نخست امسال ۹۵ درخواست سقط جنین در این اداره کل مورد بررسی قرار گرفت و با صدور مجوز برای ۷۳ درخواست موافقت شد.

وی افزود: مجوزهای سقط جنین به دلیل نقص جنین و یا مشکلات و بیماری مادر درخواست می‌شود و کارشناسان پزشکی قانونی پس از بررسی صحت اطلاعات،‌ مجوز را صادر می‌کنند.

صدیقی‌آخا اضافه کرد: در نیمه نخست پارسال نیز ۱۱۲ درخواست سقط جنین در اداره کل پزشکی قانونی مورد بررسی قرار گرفت و پس از کارشناسی، با صدور ۸۹ مجوز موافقت شد.

وی گفت:‌ صدور مجوز برای انجام سقط‌جنین درمانی تابع قانون مصوب مجلس شورای اسلامی بوده که در آن شرایط و نحوه گردش کار، توضیح داده‌ شده ‌است.

وی با اشاره به شرایط دریافت مجوز سقط‌جنین درمانی، افزود: اگر ادامه بارداری برای مادر موجب ایجاد ضرر جانی شود و احتمال مرگ مادر وجود داشته باشد یا ‌جنین دچار ناهنجاری‌هایی باشد که باعث شود قبل از به دنیا آمدن یا به‌محض آن فوت شود و یا نگهداری جنین باعث مشقت زیاد، عسر و حرج خانواده شود، مجوز سقط‌جنین درمانی صادر می‌شود.

مدیرکل پزشکی‌قانونی قم تصریح کرد: برای سقط‌جنین رضایت زن، یکی از شروط اصلی است که مادر باید ضمن حضور در پزشکی قانونی، شخصا رضایت خود را اعلام کند و رضایت مرد برای این امر ضرورتی ندارد.

وی بیان کرد: صدور مجوز سقط‌جنین اصولا در مراکز استان‌ها انجام می‌شود و برای اعطای این مجوز علاوه بر گرفتن رضایت مادر، نیاز به تایید سه متخصص درباره بیماری مادر یا ناهنجاری خاص در جنین می‌باشد.

به گفته وی،‌ عمده بیماری‌هایی که به‌واسطه آن‌ها مجوز سقط‌جنین به مادران اعطاشده، مربوط به بیماری‌های مزمن کلیوی و ناراحتی‌های قلبی پیشرفته بوده ‌است.

صدیقی‌آخا خاطرنشان کرد: در مورد مشکلات و ناهنجاری‌های جنینی می‌توان به ناهنجاری‌های مغزی و ژنتیکی ازجمله عدم تشکیل کامل مغز و مشکلات نخاعی و نیز ناهنجاری‌های کروموزومی از قبیل سندروم داون یا تریزومی ۱۸ و ۱۳ اشاره کرد.

وی افزود:‌ پس از انجام روال قانونی و تشکل پرونده لازم، مجوز سقط‌جنین قبل از ولوج روح در یک مرکز درمانی معتبر صادر خواهد شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار