مدیرعامل شرکت گاز قم گفت: درهفت سال گذشته، ۱۰ هزار و ۵۸۰ خانوار روستایی در این استان از نعمت گاز بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۹۰۸۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰ 11 October 2020

به گزارش تابناک قم، علیرضا نصیری‌ افزود: برای گازرسانی به این تعداد خانوار،‌ ۶۳۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی اضافه کرد: گازرسانی به روستاهای قاهان درسال جاری، گازرسانی به ۲۰ روستای دهستان قمرود، روستاهای وشنوه و اول و محور صنعتی کوه سفید در سال ۹۷، گازرسانی به روستاهای علی‌آباد و چاله گنبد در سال ۹۶، گازرسانی به هفت روستای سلفچگان، دستجرد، مرکزی و قمرود در سال ۹۴، گازرسانی به روستاهای دیزیجان، راهجرد، بشارت آباد و زواریان، صادق‌آباد و دولت‌آباد در سال ۹۳ از جمله اقدامات شرکت گاز استان قم بوده است.

وی با بیان این‌که بیش از یک هزار و ۸۰ کیلومتر شبکه گازرسانی در روستاهای استان قم اجرا ‌شده‌است، اضافه کرد: بر اساس مقرراتی که در راستای سیاست‌های وزارت نفت ابلاغ‌ شده، روستاهایی که بیش از ۲۰ خانوار ساکن دایم داشته باشد و میزان هزینه نصب انشعاب آن‌ها از جمله خطوط انتقال گاز، خطوط تغذیه گاز، شبکه‌های توزیع و نصب علمک برای هر خانه، بیش از ۱۲۰ میلیون ریال نشود، گازرسانی می‌شوند.

نصیری افزود: روستاهایی که در مسیر طرح گازرسانی قرار دارند، حتی اگر شرایط بهره‌مندی از گاز را نداشته باشند، با مساعدت شرکت گاز از این انرژی بهره‌مند می‌شوند.

به گفته وی،‌ تعداد روستاهایی که در استان قم قابلیت گازرسانی دارند ۱۶۱ روستا می‌باشد که ۱۵۷ روستا از نعمت گاز بهره‌مند و عملیات گازرسانی در چهار روستا در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: روستاهای مشمول گازرسانی به روستاهایی گفته می‌شود که بر اساس گزارش آمار منابع رسمی بالای ۲۰ خانوار باشند و هزینه هر انشعاب حداکثر ۱۲ میلیون تومان باشد.

مدیرعامل شرکت گاز قم گفت: با اجرای طرح‌های توسعه‌ای در سال گذشته، اکنون تعداد مشترکین بهره‌مند از گاز در استان قم، به ۴۱۱ هزار و ۱۵۴ مورد در بخش‌های عمومی، صنعتی و مسکونی افزایش‌ یافته است.

وی افزود: ۳۸۳ هزار و ۹۵۵ مشترک در بخش خانگی، ۲۳ هزار و ۵۰۶ مشترک در بخش عمومی و سه هزار و ۶۹۳  مشترک در بخش صنعتی است.

در حال حاضر ۹۹.۵ درصد جمعیت شهری و حدود ۹۳ درصد جمعیت روستایی قم از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند و ضریب نفوذ شبکه‌های گازرسانی در این استان به ۹۶ درصد رسیده است.

هم‌اینک ۶ شهر و ۱۵۷ روستا در استان قم از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار