عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: با توجه به شرایط کرونا نهضت خدمت‌رسانی و کمک‌های مؤمنانه و مخلصانه تداوم داشته باشد و همگان از این اجر و پاداش فراوان الهی بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۹۰۸۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹ 12 October 2020

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد مجتهد شبستری اظهار داشت: اسلام دینی است که فقط منحصر در ارتباط بنده باخدای متعال و انجام سلسله عباداتی نظیر نماز و روزه نیست بلکه به انسان نگاه وسیع‌تری دارد.

وی افزود: یکی از نکات موردتوجه اسلام ارتباط انسان با جامعه است و خدمت به مردم طبق روایات از افضل اعمال است، امام حسن مجتبی(ع) در این زمینه فرمودند دو خصلت است که بالاتر از آن وجود ندارد که ایمان به خدا و همچنین نفع رساندن به برادران دینی است.

خدمت خالصانه به نیازمندان اجر و پاداش عظیمی دارد

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه خدمت خالصانه به مردم ثواب بسیار زیادی دارد، بیان کرد: در این زمینه روایات زیادی وجود دارد، امام حسین(ع) فرمود کسی که برای برآورده کردن حاجت برادر مومن تلاش کند همانند کسی است که خدا را 9 هزار سال عبادت کرده که روزهای آن روزه بوده و شب‌ها به عبادت ایستاده است.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: انسان باید برای حاجت برادر مومن حرکت و تلاشی انجام دهد و همواره سعی و تلاش کند تا مشکلی را رفع کند که این اقدام بسیار ارزشمند است.

مجتهد شبستری تصریح کرد: هنگامی‌که  به سیره اهل‌بیت(ع) این موضوع به‌خوبی قابل‌مشاهده است که ائمه(ع) همواره به نیازمندان کمک می‌کردند، امیرالمؤمنین(ع) شبانه درب منزل ایتام آذوقه می‌بردند و هنگامی‌که امام سجاد(ع )از دنیا رفتند افرادی زیادی که محتاج نان شب بودند و مطلع نبودند چه کسی برای آن‌ها غذا می‌آورد و پس از شهادت امام (ع) متوجه موضوع شدند.

وی با تأکید بر اینکه خدمت‌رسانی به مردم ازنظر ثواب و ارزش جز بالاترین وبرترین عبادات است،گفت: این موضوع مهم مطابق با سیره اهل‌بیت(ع) است و از حوزه خانواده همسایگان آغاز می‌شود و همه عرصه‌های حیات اجتماعی را شامل می‌شود، فقط موضوع اطعام نیست بلکه برآورده کردن نیاز است که گاهی نیاز روحی، تعلیم و تربیت و امنیت را شامل می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: حل مشکلات و برآورده کردن نیازها به طریق مؤمنانه و صادقانه و بدون منت اجر زیادی در پیشگاه الهی دارد، انشا الله خداوند به ما توفیق دهد که در موج سوم کرونا درزمینهٔ کمک به نیازمندان اهتمام داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: ملت ایران درزمینهٔ خدمت‌رسانی به نیازمندان همواره به وظیفه و رسالت خود عمل کرده  و خوش درخشیدند، با توجه به شرایط کرونا نهضت خدمت‌رسانی و کمک‌های مؤمنانه و مخلصانه تداوم داشته باشد و همگان از این اجر و پاداش فراوان الهی بهره‌مند شوند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار