رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: رعایت استانداردها برای سلامت محصولات درهمه واحدهای تولیدی بخش‌ کشاورزی استان تحت نظر کارشناسان است و به‌صورت مستمر کنترل می‌شود.
کد خبر: ۹۰۸۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹ 13 October 2020

به گزارش تابناک قم، عباس پورمیدانی بیان کرد: به‌منظور کنترل شاخص‌های کیفی سلامت غذای مورداستفاده مردم، روند فعالیت تمام واحدهای تولیدی دارای مجوز بخش کشاورزی استان همچون مرغداری‌ها، دامداری‌ها، واحدهای تولیدی شیر و صنایع تبدیلی و غذایی به‌صورت مستمر پایش و نمونه‌برداری لازم از محصولات برای سنجش سلامت آن‌ها انجام می‌شود.

وی با اشاره به این‌که سلامت محصولات غذایی خط قرمز مسئولان و کارشناسان جهاد کشاورزی قم است، افزود: با توجه به بررسی‌های مداوم در صورت وجود هرگونه مشکل در کیفیت محصولات، اجازه عرضه آن داده نمی‌شود و همچنین با افراد مقصر در این زمینه برخورد قانونی لازم صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: گاهی مطالبی پیرامون موضوع سلامت محصولات غذایی در فضای مجازی منتشر می‌شود که به‌هیچ‌عنوان صحیح نیست و مردم مطلع باشند محصولات تولیدشده توسط واحدهای مجاز بخش کشاورزی استان دارای کیفیت مناسبی است.

پورمیدانی گفت: نباید تصور شود که استفاده از سموم و کودهای شیمیایی در بخش کشاورزی بسیار زیاد است، حتی در شرایط کنونی بهره‌برداران از این محصولات کمتر از میزان تعیین‌شده استفاده می‌کنند،‌ بنابراین آنچه در مورداستفاده کنترل نشده از کود و سموم شیمیایی گفته می‌شود،‌ صحت ندارد.

وی بیان کرد: آنچه در مورداستفاده از هورمون‌های رشد در بخش تولیدات دامی بخش کشاورزی نیز گفته می‌شود، صحت ندارد، چراکه این هورمون‌ها بسیار گران است و توجیه اقتصادی ندارد و در ضمن آنقدر هم تاثیر خاصی بر روی رشد دام و طیور ندارد که موجب استقبال بهره‌برداران شود.

نزدیک به ۱۴ هزار تن در بخش کشاورزی قم فعالیت می‌کنند که در این میان بیش از یک هزار تن خانم هستند.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی ۴۵ درصد اشتغال روستائیان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۸۰۵ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی و شیلات است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار