استاد حوزه و دانشگاه گفت: بیماری کرونا و همچنین گرانی، اختلاس‌، بی‌تدبیری و سوءمدیریت‌ها سبب شده مسئولان در یک آزمون بسیار سخت قرار بگیرند، همه ما باید مراقب باشیم که به اعتقادات نسل جوان خدشه وارد نشود.
کد خبر: ۹۰۸۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵ 13 October 2020

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی شامگاه دوشنبه در سخنرانی‌های متوالی دهه آخر ماه صفر که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: حقوق مشترکی در جامعه وجود دارد و برای رعایت حقوق جامعه باید افراد اصلاح شوند.

وی با تاکید بر اینکه "جامعه اصلاح شده جامعه ای عامل به معروف و بدون منکر است" افزود: برای اصلاح جامعه باید همه ارکان جامعه سالم باشند، دوگانگی بین گفتار و عمل مردم را نسبت به دین بدبین می کند.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: دلیل موفقیت پیامبر اکرم(ص) در جامعه جاهلی، مطابقت بین عمل و گفتار ایشان بود، پیامبر(ص) به مدت 23 سال مبعوث شدند و جامعه را در سه بعد باورها و اعتقادات، رفتارها و روابط را اصلاح نمود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی تصریح کرد: شایسته‌سالاری در مکتب رسول خدا یکی دیگر از اقدامات پیامبر(ص) بود و برای داشتن یک جامعه سالم باید تمامی ارکان درست باشد چراکه جامعه دینی همانند یک پازل است و باید تمامی ارکان یک جامعه دینی باشد.

مسجد باید در هر محله کانون جوانان و محور اصلی باشد

رفیعی با تاکید بر اینکه "مسجد باید در هر محله کانون جوانان و محور اصلی باشد" گفت: متأسفانه امروزه کارکرد مساجد محدودشده است؛ درحالی‌که مساجد می‌تواند کانون بسیاری از امور اجتماعی ، فرهنگی و دینی شود.

وی با بیان اینکه "در 40 سال بعد از انقلاب هیچ‌وقت شرایط سخت امروز را نداشتیم" تصریح کرد: بیماری کرونا و همچنین گرانی، اختلاس‌، بی‌تدبیری و سوء مدیریت‌ها سبب شده مسئولان در یک آزمون بسیار سخت قرار بگیرند، همه ما باید مراقب باشیم که به اعتقادات نسل جوان خدشه وارد نشود.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: امیرالمومنین(ع) در خطبه دوم نهج‌البلاغه درباره جامعه جاهلی می‌فرماید؛ هدایتی برای انسان‌ها نبود و خداوند معصیت می‌شد و شیطان یاری و ایمان در این جامعه مورد بی‌توجهی و خوار بود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به تبعات و آثار منفی ربا خاطرنشان کرد: متأسفانه از اول انقلاب محکم جلوی ربا ایستادگی نکردیم درحالی‌که ربا جنگ با خداست و هیچ توجیهی ندارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار