فرماندار قم گفت: کارگران فصلی قم با ایجاد سازه‌های های ساختمانی و سامانه‌های الکترونیکی در میدان نبوت و ۱۵ خرداد این شهر ساماندهی می‌شوند.
کد خبر: ۹۰۹۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳ 14 October 2020

به گزارش تابناک قم، مرتضی حیدری روز چهارشنبه درجلسه ستاد مدیریت بحران قم در سالن کرامت استانداری، اضافه کرد: ساماندهی کارگران ساختمانی یک موضوع مستمر و در حال پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: آماده‌سازی میدان نبوت برای استقرار و ساماندهی کارگران از جانب این افراد مورد استقبال قرار نگرفت.

فرماندار قم اضافه کرد: در خیابان ۱۵ خرداد نیز محلی برای استقرار کارگران فصلی در نظر گرفته ‌شده‌است.

به گفته وی، سامانه‌ای در دست طراحی است که با راه‌اندازی آن اطلاعات تمام کارگران ساختمانی در آن ثبت و مساله کاریابی از طریق آن انجام خواهد گرفت.

فرماندار قم ابراز داشت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم مهم‌ترین نقش را در ساماندهی کارگران فصلی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز در بخشی از این جلسه، گفت: بالاتر بودن درصد استفاده از ماسک در قم از میانگین کشوری نشان می‌دهد رسانه‌های این استان عملکرد مطلوب‌تری از سایر استان‌ها داشته‌اند.

سید موسی حسینی کاشانی ادامه داد: بعد از ایام عزاداری ماه صفر، در تمام سازه‌های شهری بنرها و اطلاعیه‌های هشدار کرونا نصب خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم نیز دراین جلسه ابراز داشت: برخی از توقعاتی که شهرداری و مسئولان استان در ساماندهی کارگران از این اداره کل دارند کاملا نا به‌جا و بازی با کلمات است.

وی اضافه کرد: در تمام شهرهای کشور ساماندهی کارگران ساختمانی بر عهده شهرداری است اما در استان قم شهرداری گام‌های زیادی در این زمینه برنمی‌دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم نیز با اشاره به مساله ساماندهی کارگران فصلی خاطرنشان کرد: اولویت اصلی قم در این رابطه، ساماندهی این افراد از طریق سامانه‌های هوشمند است.

سید امیر سامع گفت: هم‌اکنون میدان نبوت و میدان ۱۵ خرداد برای ساماندهی و استقرار کارگران ساختمانی در نظر گرفته‌ شده‌است.

به گفته وی، استقرار کارگران فصلی در این مکان‌ها درصورتی‌که همراه باکار روزانه برای آنها نشود سبب ایجاد توقع در بین کارگران فصلی خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران قم نیز دراین جلسه  گفت: هفته گذشته بیشترین میزان پلمب واحدهای صنفی و آموزشگاه‌های خصوصی از آغاز شیوع کرونا در قم انجام‌گرفته است.

محسن اوروجی اضافه کرد: برای الزام بیشتر اصناف و مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید حداقل درصد رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در قم ۷۰ درصد در نظر گرفته شود.

مردم خواستار بازگشایی شبستان‌های حرم مطهر هستند

مدیر معارف قرآن و عترت حرم حضرت معصومه(س) نیز در بخشی از این جلسه گفت: با آغاز فصل سرما اغلب شبستان‌های حرم مطهر رضوی تا ۱۰ متری مرقد مطهر بازگشایی‌شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اشرف عبدی اضافه کرد: با بازگشایی شبستان‌های حرم رضوی مردم از مسئولان استان قم نیز انتظار دارند تا دستور بازگشایی شبستان‌های حرم مطهر حضرت معصومه (س)‌را صادر کنند.

به گفته وی، مردم نسبت به تعطیلی طولانی‌مدت شبستان‌های حرم مطهر در کنار باز بودن سایر اصناف و مشاغل گلایه دارند.

عبدی یادآور شد:سیاست غلط اجرایی استان سبب شده تا امروز وضعیت کرونایی قم به این شرایط برسد.

به گفته وی، روزانه صدها نفر برای بازگشایی شبستان‌های حرم مطهر به دفتر تولیت و مدیران حرم مطهر مراجعه می‌کنند.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد،  ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار