صدودومین شماره فصلنامه علمی ـ پژوهشی «فقه» به همت اداره نشریات و پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.
کد خبر: ۹۰۹۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰ 15 October 2020

به گزارش تابناک قم، صدودومین شماره فصلنامه علمی ـ پژوهشی «فقه» منتشر و مقالات این شماره بر روی سامانه این نشریه به آدرس http:jf.isca.ac.ir نمایه گردید.

از جمله مقالات این شماره می توان به «واکاوی مبانی فقهی دیه در همزمانی نقصان تکلّم و قطع قسمتی از زبان (نقدی بر مواد 611 و 613 قانون مجازات اسلامی)» نوشته امین سلیمان کلوانق و سیدمحمدجواد وزیری‌فرد و محمد نوذری فردوسیه، «بررسی فقهی انشای بیع الکترونیکی بدون الفاظ ایجاب و قبول» به قلم محمدعلی خادمی کوشا، «واکاوی میزان دیه شکافته‌شدن دو طرف جوف (سلب عنوان جائفتین از نافذۀ جوف در قوانین جزایی)» اثر طه زرگریان و مهدی چگنی و محمدحسن سیادت اشاره کرد.

همچنین «مستثنیات احتیاط در احکام توصّلی» نوشته علیرضا اعرافی و احسان خلیلی و محمد دین‌محمدی، «بررسی صحت نکاح موقت به قصد ایجاد مَحرمیت با فرد ثالث» اثر مریم سادات بنی‌هاشمی، «نقد و تحلیل دیدگاه تخییر بین ردْ و ارش در خیار عیب (ماده 422 قانون مدنی)»  به قلم حمید موذنی‌بیستگانی و محمدرضا کیخا و «تحلیل انتقادی حکم جواز تغییر جنسیت در ترانس‌سکشوال‌ها» نوشته سیدمحمدمهدی احمدی و سیدمهدی طباطبایی عینکی و سیدحسن عابدیان کلخوران از دیگر مطالبی می باشد که در این شماره منتشر شده است.

فصلنامه «فقه» در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، بانک اطلاعات نشریات کشور (Magiran)، پایگاه مجلات تخصصی نور (Noormags)، پایگاه استنادی سیویلیکا (www.civilica.com)، مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID)، پرتال جامع علوم انسانی، کتابخوان همراه پژوهان (Pajoohaan.ir)، سامانه نشریه jf.isca.ac.ir و پرتال نشریات دفتر تبلیغات اسلامی نمایه می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار