معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان قم گفت: مقرر شده است که آموزش پیش دبستانی به صورت کاملاً مجازی و به صورت رایگان برگزار شود تا نگرانی از سلامت نوآموزان رفع شده و این آموزش ها در منزل و با استفاده از فضای مجازی ارائه شود.
کد خبر: ۹۰۹۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳ 15 October 2020

به گزارش تابناک قم، مریم سادات پناهنده با اشاره به اینکه دوره پیش دبستانی دوره بسیار ضروری برای کودکان است، اظهار کرد: در سند تحول بنیادین و سند ملی نیز صراحتاً اشاره شده که دوره پیش دبستانی دوره آموزشی رسمی ولی به لحاظ قانونی غیر اجباری است؛ ولی به لحاظ آموزشی ضرورت بسیار مهمی برای یادگیری داشته و نقش موثر و مهمی را در تسهیل یادگیری دانش آموزان پایه اول دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر که کشور با موضوع ویروس کرونا درگیر بوده و یکی از دغدغه های مهم خانواده ها حفظ سلامت فرزندانشان است با بررسی هایی که به عمل آمد مقرر شد آموزش پیش دبستانی در سال آموزشی جاری به صورت کاملاً مجازی برگزار شود تا نگرانی از سلامت نوآموزان رفع شود و این آموزش ها در منزل و با استفاده از فضای مجازی و در بستر نرم افزار شاد ارائه شود. 

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان قم با تاکید بر اینکه هیچ آینده مشخصی از بابت بیماری کرونا و پایان آن متصور نیستیم، گفت: اگر شرایط طوری پیش برود که سال آینده نیز آموزش به صورت مجازی انجام شود قطعاً اگر نوآموزان امسال با استفاده از ابزارهای الکترونیکی آموزش ببینند برای سال آینده خیلی بهتر می توانند در پایه اول با آموزش مجازی ارتباط برقرار کنند؛ هرچند همه اذعان داریم هیچ چیزی جایگزین آموزش چهره به چهره به ویژه در دوره ابتدایی نیست. 

پناهنده افزود: کودکانی که متولد نیمه دوم سال 93 و نیمه اول سال 94 هستند امسال مشمول گذراندن دوره پیش دبستانی هستند و برای ثبت نام در استان قم پایگاه هایی توسط نواحی چهارگانه آموزش و پرورش تدارک دیده شده که خانواده ها فقط یکبار مراجعه حضوری برای ثبت نام انجام می دهند و سایر فعالیت ها به صورت مجازی دنبال خواهد شد. 

وی با تاکید بر اینکه این دوره کاملاً رایگان است، ابراز کرد: اگر نوآموزی در این دوره ها حضور فعال داشته باشد و این فعالیت توسط کارشناسان ما رصد و تایید شود در پایان سال تحصیلی گواهینامه پایان دوره پیش دبستانی به آنان اعطا می شود. 

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه برای اولیاء محتواهای آموزشی آماده تولید شده است، گفت: چرا که آموزش و ارتباط با نو آموزان به ویژه در شرایط فعلی نکات ظریف روانشناختی دارد که در تولید محتواهای آموزشی به این نکات توجه شده است. 

پناهنده در پایان با اشاره به اینکه آمار اسمی پنج ساله های استان قم بیش از 25 هزار نفر است، خاطرنشان کرد: ثبت نام دوره پیش دبستانی از ابتدای این هفته آغاز شده و تا پایان مهرماه ادامه دارد و از ابتدای آبان آموزش های رسمی ما آغاز می شود که امیدواریم با تمهیداتی که اندیشیده شده درصد بالایی از نوآموزان برای شرکت در این دوره ثبت نام کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار