فرمانده ناحیه ویژه بسیج مقاومت استان قم بابیان اینکه شش هزار و پانصد بسته معیشتی در سومین رزمایش همدلی آماده توزیع به نیازمندان است، گفت: ۵۰۰۰ بسته از بسته‌ها مردمی و ۱۵۰۰ بسته دیگر، توسط سپاه استان تهیه‌شده است.
کد خبر: ۹۰۹۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۸ 17 October 2020

به گزارش تابناک قم، امیر جعفری در حاشیه آغاز رزمایش بزرگ مواسات و همدلی که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت: این کمک‌ها میان نیازمندان آبرومندی که به هیچ سازمان حمایتی، مراجعه نداشتند تقدیم می‌شود .

وی با اشاره به اقدامات بسیج برای مقابله با کرونا افزود: تا زمانی که بیماری کرونا وجود داشته باشد نیروهای انقلابی، حزب‌اللهی و بسیجی به نیازمندان کمک می‌کنند.

فرمانده ناحیه ویژه بسیج مقاومت استان قم با تأکید بر اینکه در هفته بسیج این مواسات و همدلی انجام می‌شود، بیان کرد: در بعضی از پایگاه‌ها به‌طور غیرمتمرکز، برنامه‌هایی نظیر توزیع بسته‌های معیشتی به‌صورت ماهانه وجود دارد.

جعفری بابیان اینکه شش هزار و پانصد بسته معیشتی در سومین رزمایش همدلی آماده توزیع به نیازمندان است، عنوان کرد: 5000 بسته از بسته‌ها مردمی و 1500 بسته دیگر، توسط سپاه استان تهیه‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: توزیع بسته‌های معیشتی از فردا آغاز می‌شود و هزینه این بسته‌ها دویست هزار تومان الی هفت‌صد هزار تومان است که در روز شهادت امام حسن(ع) توزیع می‌شود.

مهدی کبیری پور معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام علی(ع) نیز در این مراسم بیان کرد: تعداد بستری‌های بیماری کرونا افزایش پیداکرده و دانشگاه علوم پزشکی درخواست نیروی جهادی کرده و تمرکز بر این است که نیروهای جهادی به مراکز درمانی اعزام شوند تا کادر درمانی زحمت کمتری متحمل شوند.

وی افزود: تولید ماسک، کمک‌های مؤمنانه و حضور نیروهای جهادی و کمک به کادر درمانی ازجمله موضوعاتی است که توسط بسیجیان انجام می‌شود اما اگر موضوع خاصی باشد مانند راه‌اندازی نقاهتگاه‌ها این کار انجام خواهد شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام علی(ع) بابیان اینکه سپاه قم آمادگی احداث بیمارستان صحرایی را دارد، بیان کرد: به لطف خدا هنوز به آن مرحله نرسیده‌ایم اما همین آمادگی‌ها توسط سپاه قم وجود دارد.

کبیری پور بیان کرد: تولید ماسک از روز اول آغازشده و ادامه دارد، بسیج دانشجویی استان قم روزانه صد هزار ماسک و پایگاه‌های بسیج قم به‌صورت روزانه 50 هزار ماسک نیز تولید می‌کنند.

وی تصریح کرد: در آغاز شیوع کرونا این بیماری ناشناخته بود و تجربیات کمی داشتیم، اکنون مساجد و هیئت‌های مذهبی آموزش‌های لازم را دیده‌اند و در حال ضدعفونی محل‌های خاص هستند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام علی(ع) خاطرنشان کرد: اگر هر زمان نیاز باشد سپاه تجهیزات خود را وارد میدان کند و خیابان‌ها و بیمارستان‌ها و دیگر اماکن عمومی را ضدعفونی کند این آمادگی وجود دارد اما این درخواست از سپاه نشده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار