نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: افتخار می‌کنیم که صاحب کشور و پایتخت معنوی و محور کشورمان امام رضا(ع) است، همه آثار و برکات فرهنگ تشیع مدیون این امام است.
کد خبر: ۹۰۹۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۹ 18 October 2020

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی، با اشاره به فرارسیدن سال روز شهادت امام رضا(ع) اظهار داشت: عصر حضرت رضا(ع) عصر فتنه خطرناکی بود، مأمون که سابقه وی را در معاویه مشاهده می‌کنیم به دنبال این بود که مفهوم امامت را از فرهنگ اسلامی حذف کند.

وی افزود: مأمون برای مقابله با امام رضا(ع) نقشه‌ای کشیده بود ولی امام(ع) آن‌چنان به زیبایی از این فتنه و خطر و راهی که وارد شده بود وی را شکست داد که مأمون بیش از دو سال نتوانست وجود امام رضا(ع) در طوس تحمل کند و حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) را به شهادت رساند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به اقدامات هشتمین اختر تابناک امامت در ترویج معارف دینی بیان کرد: ضرورت دارد نسبت به حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) و نقشی که در حفظ فرهنگ اسلام ناب و تشیع داشتند بیشتر کارکرده و به این موضوع توجه کنیم.

حاجی‌صادقی عنوان کرد: افتخار می‌کنیم که صاحب کشور و پایتخت معنوی و محور کشورمان امام رضا(ع) است، شهادت این امام بزرگوار که همه آثار و برکات فرهنگ تشیع مدیون این امام است را به همه شیعیان و همه هم‌وطنان تسلیت می‌گوییم.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اهمیت تحقق جامعه رضوی ادامه داد: در این زمینه باید همان راهی که امام رضا(ع) تعیین کردند مدنظر قرار دهیم، حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) منشور امامت و ولایت دارند که شایسته است به‌عنوان واحد درسی در دانشگاه‌ها موردبحث قرارگرفته و تدریس شود.

وی خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) در منشور رضوی اسلام ناب را به زیبایی معنا کردند و نشان دادند که رسیدن به عصر رضوی یعنی آماده شدن برای ظهور و تحقق عصر مهدوی و این دو نور واحدی هستند و فرهنگ رضوی با فرهنگ مهدوی تفاوتی ندارند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار