آیت الله مکارم شیرازی در پیامی با اشاره به وقایع منطقه قره باغ اعلام کرد: بر همه مسلمانان حمایت از آزادی منطقه قره باغ همچون حمایت از آزادی فلسطین و دیگر بلاد اسلامی از اشغالگری لازم است و ما نیز بر این حمایت تأکید می‌کنیم و لازم می‌دانیم هر گونه میانجیگری، مذاکره و تصمیم‌گیری منجر به آزادی کامل این منطقه و بازگشت آن به جهان اسلام شود.
کد خبر: ۹۱۰۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴ 18 October 2020

به گزارش تابناک قم، در پیام آیت الله مکارم شیرازی آمده است: در روزهای اخیر اخبار نگران کننده منطقه قره باغ دوباره افکار و دل‌ها را متوجه این بخش از پاره تن جهان اسلام کرد.

در این پیام تصریح شده است: پس از اشغال ظالمانه این منطقه در سال‌ها پیش، دوباره آتش جنگ در این منطقه برافروخته شده و خون مسلمانان مظلوم آن دیار بر زمین ریخته و برخی نیز از خانه و کاشانه خود آواره شدند که مسئولیت این امور متوجه مسببان اولیه آن یعنی اشغالگران می‌باشد.

در این پیام تاکید شده است: بر همه مسلمانان حمایت از آزادی منطقه قره باغ همچون حمایت از آزادی فلسطین و دیگر بلاد اسلامی از اشغالگری لازم است و ما نیز بر این حمایت تأکید می‌کنیم و لازم می‌دانیم هر گونه میانجیگری، مذاکره و تصمیم‌گیری منجر به آزادی کامل این منطقه و بازگشت آن به جهان اسلام شود.

در این پیام آمده است: ضمناً دولت محترم جمهوری آذربایجان باید به دستور قرآن کریم که امر فرموده «وَلَا تَرْکَنُوا إِلَى الَّذِینَ ظَلَمُوا» عمل کرده و به جای یاری خواستن از کسانی که یا خودشان اشغالگر و غاصب هستند و یا خون مسلمانان را مباح می‌دانند و در بلاد اسلامی فتنه‌گری کرده و منافع خود را پیگیری می‌کنند به کمک دوستان واقعی خود، حقوق مردم آذربایجان را طلب کنند.

در این پیام خاطرنشان شده است: آنچه آموزه‌های کتب آسمانی و تمام پیامبران الهی خصوصا حضرت عیسی (علی نبینا و آله و علیه السلام) بوده دوری از ظلم و ستم و یاری مظلومان بوده، لذا بر تمام مسیحیان سزاوار است با توصیه به دولت ارمنستان برای عمل به وظایف خود، دامن پیروان این دین الهی را از ظلم و اشغالگری پاک کرده و دل مؤمنان و خداپرستان عالم را به هم نزدیک‌تر کنند و از عاقبت ظلم و ستم برحذر بدارند که خداوند فرمود «سَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ».

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار