رئیس پلیس راه استان قم برای جلوگیری از بروز تصادف به رانندگان توصیه هایی کرد.
کد خبر: ۹۱۰۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۴ 19 October 2020

به گزارش تابناک قم، سرهنگ مختار پناهی، رئیس پلیس راه استان قم اظهار کرد: توجه نداشتن به جلو یکی از رایج ترین علل تصادف رانندگی در استان است.

وی افزود: توجه نکردن به جلو، ناشی از عوامل متعددی از جمله سرعت غیر مجاز، حواس پرتی راننده، رعایت نکردن فاصله طولی مجاز و ایمن، نقص فنی در سیستم ترمز و مهارت کافی نداشتن راننده در هدایت و کنترل وسیله نقلیه است.

رئیس پلیس راه استان قم با اشاره به مصادیق علل تصادف و واژگونی وسایل نقلیه تصریح کرد: رفتار‌های نا ایمن و پرخطر رانندگان هم چون استفاده از تلفن همراه، خوردن و آشامیدن، گوش دادن به موسیقی با صدای بلند موجب حواس پرتی و منجر به تصادف و واژگونی می‌شود.

سرهنگ پناهی افزود: تصادف ها معمولا با افزایش حجم ترافیک، باعث وقوع تصادف های خسارتی و در مواقعی که جریان ترافیک روان باشد با افزایش سرعت، منجر به تصادف جرحی و فوتی می‌شود.

وی اضافه کرد: علت اغلب تصادف ها با عابرین پیاده نیز ناشی از بی توجهی به جلو رانندگان است که در مواجهه با سوژه خطر، دچار تاخیر در رویت می‌شوند و بستر تصادف را ایجاد می‌کنند.

رئیس پلیس راه استان قم به رانندگان توصیه کرد: حدودا نیمی از تصادف ها به علت بی توجه کافی به جلو از جانب رانندگان به وقوع می‌پیوندد که می‌طلبد رانندگان در زمان رانندگی توجه به جلو را به طور کامل رعایت کنند تا شاهد حواث ناگوار و جبران ناپذیر نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار