مشاور مدیرکل اوقاف استان قم در حوزه فضای مجازی گفت: کارگروه‌های تخصصی اوقاف در زمینه تولید و توزیع محتوای فضای مجازی به صورت دائمی تشکیل شده‌اند.
کد خبر: ۹۱۰۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۹ 19 October 2020

به گزارش تابناک قم، حجت‌‌الاسلام سید نورالدین صمدانی با اشاره به تاکید مدیرکل اوقاف قم مبنی بر ورود مبلغان مذهبی به حوزه فضای مجازی و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی اظهار کرد: بر این اساس قرارگاه فضای مجازی این اداره کل همزمان با دهه وقف امسال راه‌اندازی شده و فعالیت مستمری در طول سال خواهد داشت.

وی افزود: این قرارگاه با دو رویکرد اصلی شکل گرفته که نخستین مورد ارتقا کمی و کیفی ظرفیت‌های اجتماعی که با محوریت بقاع متبرکه، مبلغان و مدیران و هیئت امنا این امکان مقدس است و دومین مورد هم مربوط به تولید محتوای مناسب است.

مشاور مدیرکل اوقاف قم در امور فضای مجازی با بیان اینکه کارگروه‌های مختلفی در قالب این قرارگاه شکل گرفته‌اند گفت: فعلا پنج کارگروه فعال شده ولی بنا به نیازها افزایش کارگروه‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: این کارگروه‌ها اقدامات خود را با عنوان خیمه‌های معرفت مجازی آغاز کرده‌اند و اعضای هر کارگروه در یک حوزه تخصصی مشغول تولید محتوا هستند که از آن جمله می‌توان به کودک و نوجوان، احکام، وقف، مشاوره پیرامون آسیب‌های اجتماعی، مشاوره روان شناختی و آموزش مهارت‌های زندگی و رفع شبهات اشاره کرد.

صمدانی با بیان اینکه هر کارگروه متشکل از دو یا سه روحانی متخصص در همان زمینه است گفت: این افراد دارای تحصیلات حوزوی و دانشگاهی بوده و اغلب دارای مدرک دکتری در رشته‌های مربوط به خود هستند.

مشاور مدیرکل اوقاف قم در امور فضای مجازی خاطرنشان کرد: کارگروه‌های تشکیل شده تولید محتوا و توزیع آنها را در شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی از جمله اینستاگرام، ایتا، تلگرام و آپارات دنبال می‌کنند و علاوه بر این رصد مداوم و تولید محتوا بر اساس نیازهای موجود در دستور کار آنها قرار دارد همچنین اتاق فکری برای این منظور تشکیل شده و جلسات روزانه در ایام تبلیغی و جلسات هفتگی در روزهای عادی برگزار می‌شود.

وی گفت: در مجموع 25 نفر مبلغ در حوزه فضای مجازی اوقاف قم مشغول فعالیت هستند که حسب نیازهای آینده، تعداد آنها افزایش خواهد یافت.

صمدانی بیان کرد: از این تعداد روحانی متخصص، برخی در زمینه تولید محتوا و برخی در حوزه کارهای فنی و اجرایی و تعدادی دیگر از افراد هم ارزیابی محتوا را بر عهده دارند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار