به بهانه دهمین سالگرد سفر مقام معظم رهبری به قم؛
چه خوب و شایسته است که به مناسبت دهمین سالگرد سفر خاطره انگیز و پربرکت حضرت آقا به شهرمان، مسئولان مربوطه هر یک در حوزه ی کاری و مسئولیتی خویش، گزارش شفاف و قانع کننده ای به مردم از جمله شهروندان ساکن در منطقه نیروگاه بدهند تا بدین وسیله یکی از حقوق مردم بر عهده مدیران و مسئولان ادا گردد.
کد خبر: ۹۱۰۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۷ 19 October 2020

به گزارش تابناک قم، در سفر تاریخی مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم در سال 1389 که امسال دهمین سالگرد آن را گرامی می داریم، معظم له به تنها محله ای که به شکل مستقیم در بیانات خویش اشاره فرموده و خواستار اهتمام مسئولان استان در حل مشکلات آن شدند، منطقه نیروگاه قم بود.

رهبر معظم انقلاب در این سفر به یادماندنی و در جمع پرشور ساکنان دیار کریمه اهل بیت(ع) در همین خصوص فرمودند: "منطقه‌ی نیروگاه که گفتند، با همه‌ی محرومیت هائی که دارد، مردم آنجا جزو مشتاق‌ترین و علاقه‌مندترین مردم در جهت انقلاب و در جهت آرمانهای انقلابند؛ این را ما اطلاع داریم. در دوران دفاع مقدس هم همین جور بوده، بعد از آن هم تا امروز همین جور بوده است. یا محله‌ی شاه ابراهیم و محلات دیگری که محلات فقیر و عقب‌مانده‌ی قم هستند، باید با رویکرد امور رفاهی، بهداشتی، آموزشی و خدماتی، یک فکر اساسی برای این محلات بشود."

گرچه در سال های اخیر منطقه پردیسان، رشد و توسعه شتابانی به نسبت دیگر مناطق و محلات قم داشته اما به نظر می رسد که کماکان، نیروگاه به انضمام شاه ابراهیم، متراکم ترین و پرجمعیت ترین منطقه در شهر مقدس قم باشد که مع الاسف همچنان محرومیت های قابل توجهی در آن به چشم می آید، هر چند که انصافاً پس از تأکیدات سکاندار حکیم انقلاب نسبت به یک دهه پیش از جهات مختلف و در ابعاد گوناگون، رشد، تحول و توسعه خوبی پیدا کرده است.

بیکاری رو به تصاعد جوانان، کمبود و یا نبود مراکز تفریحی، خدماتی و نیز مراکز درمانی و فرهنگی و ورزشی از جمله مهم ترین گلایه های مردم این منطقه است و با این وجود، بیشترین نارضایتی ساکنان این منطقه از قم که به تعبیر رسای رهبر عزیزمان انصافاً در عرصه ها و بازه های زمانی مختلف نشان داده اند که همواره پای کار انقلاب و نظام هستند، ناظر به تبعیض قائل شدن مسئولان در برهه های گوناگون در رسیدگی به مناطق مختلف شهری در دولت های دهم، یازدهم و دوازهم است.

البته از حق نگذریم که در سال های اخیر و به ویژه با پیگیری برخی نمایندگان تا حدودی این وضعیت تبعیض آمیز کمرنگ شده اما هنوز هم به نسبت دیگر مناطق ، فضای سبز، پارک و بوستان و امکانات خدماتی و رفاهی کمتری در منطقه محروم نیروگاه و دیگر مناطق محروم شهر و دیارمان وجود دارد که این مساله عزم و اراده جدی تر مسئولان شهر و استان در رفع کمبودها را می طلبد.

به تعبیر مصطفی ملایی، عضو سابق شورای اسلامی شهر قم، وقتی رهبر معظم انقلاب سه بار از واژه نیروگاه در سفرسال 89 استفاده می کنند، این مساله نشانگر اهمیت خاص این منطقه و به ویژه کم کاری های روا داشته شده نسبت به آن در دهه های گذشته از سوی مسئولان امر است.

البته بازهم متذکر می شویم که به خصوص پس از سفر مقام معظم رهبری به قم، روند پیشرفت مناطق محروم استان شتاب بهتری گرفته اما مشخصاً در رابطه با منطقه نیروگاه، برآورده شدن مطالبات به حق مردمی، همت عالی مسئولان ارشد استان و مدیران شهری را می طلبد و چه خوب و شایسته است که به مناسبت دهمین سالگرد سفر خاطره انگیز و پربرکت حضرت آقا به شهرمان، مسئولان مربوطه هر یک در حوزه ی کاری و مسئولیتی خویش، گزارش شفاف و قانع کننده ای به مردم از جمله شهروندان ساکن در منطقه نیروگاه بدهند تا بدین وسیله یکی از حقوق مردم بر عهده مدیران و مسئولان ادا گردد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار