موضوع جانمایی و سرمایه‌گذاری برای احداث سایت پسماند صنعتی و ویژه استان قم، بالاخره پس از گذشت بیش از یک دهه معطلی، در سومین کارگروه مدیریت پسماند استان به سرانجام رسید.
کد خبر: ۹۱۰۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۳ 20 October 2020

به گزارش تابناک قم، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در این جلسه در سخنانی بر اهمیت و ضرورت اجرای این طرح بر زمین مانده تأکید کرد و گفت: مکان احداث سایت پسماند صنعتی و ویژه استان قم واقع در کنار سایت پسماند البرز در جاده کوه سفید، پیش از این در شورای برنامه ریزی به تصویب رسیده است.

محسن بهشتی با اشاره به حساسیت های اجتماعی و زیست محیطی در استان قم نسبت به پسماندهای صنعتی و ویژه، خاطرنشان کرد: در سایت پسماند صنعتی که به زودی احداث خواهد شد، به هیچ عنوان پسماندهای صنعتی دیگر استان ها را نخواهیم پذیرفت و این موضوعی است که بارها به سرمایه گذار پروژه یادآور شده ایم.

وی با بیان اینکه از تمامی ظرفیت های قانونی برای الزام واحدهای تولیدی و صنعتی برای انتقال پسماندهای صنعتی و ویژه خود به این سایت استفاده خواهیم کرد، اظهار داشت: احداث و بهره برداری از سایت پسماند صنعتی استان قم باید هرچه سریعتر انجام شود و تلاش می کنیم زیرساخت های آن را کاملا فراهم بیاوریم.

معاون عمرانی استانداری قم با بیان اینکه در حال حاضر مطالبه جدی جهت تعیین مکان برای تخلیه پسماندهای صنعتی از سوی واحدهای تولیدی وجود دارد، تصریح کرد: استان قم برای جذب سرمایه گذاران در بخش های گوناگون کاملا آمادگی دارد و راه اندازی سایت پسماند صنعتی استان در آینده نزدیک از موفقیت های بزرگی است که به دست آمده است.

طرح پژوهشی نوع و میزان پسماندهای صنعتی قم به زودی آماده می شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم نیز در این جلسه احداث سایت پسماند صنعتی و ویژه را از دغدغه های جدی مردم، مسؤولان و صاحبان صنایع دانست و گفت: این پروژه در فازهای مختلف در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار و با سرمایه گذاری ۲۲۵ میلیارد تومان انجام خواهد شد و ما تلاش می کنیم فاز نخست آن کمتر از یکسال در ۶ هکتار مصوب به بهره برداری برسد.

سید رضا موسوی مشکینی با بیان اینکه پس از تصویب و تعیین سرمایه گذار برای اجرای این پروژه، طرح ارزیابی زیست محیطی آن با جزئیات کامل اخذ خواهد شد، گفت: موضوع پسماند در سازمان حفاظت محیط زیست کشور بسیار جدی در حال پیگیری است و اقدامات خوبی نیز در این زمینه به انجام رسیده است.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه ثبت پسماندهای واحدهای صنعتی به آدرس iranemp.ir از ثبت اطلاعات حدود ۵۰۰ واحد تولیدی استان قم در این سامانه خبر داد و گفت: به زودی با تکمیل این بانک اطلاعاتی و همچنین اتمام طرح پژوهشی که در این رابطه در حال انجام است، داده های خوبی درباره نوع و میزان پسماندهای صنعتی و ویژه استان قم خواهیم داشت.

گفتنی است در سومین کارگروه مدیریت پسماند استان قم که بعدازظهر دوشنبه با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاههای اجرایی ذیربط در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، شرکت "پیشگامان فرزانگان جاوید" به عنوان سرمایه گذار پروژه سایت پسماند صنعتی و ویژه استان قم انتخاب شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار