گزارشی از جلسه شورای اطلاع رسانی قم؛
در جلسه شورای اطلاع رسانی استان قم که روز دوشنبه در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اعضا نسبت به ادامه عادی انگاری وضعیت بغرنج و نگران کننده کرونا هشدار دادند.
کد خبر: ۹۱۰۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۱ 20 October 2020

به گزارش تابناک قم، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم در این جلسه، گفت: مرگ قرین ویروس کرونا است و نباید مردم احساس کنند که خطر این ویروس از بستگان آنها دور است.

بیژن سلیمانپور اضافه کرد: برای افزایش تبلیغات محیطی باید سازه‌های تبلیغاتی سپاه، مخابرات و شهرداری در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار بگیرد.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی تولیدات محتوایی خود در رابطه با هشدارهای کرونایی را باید در اختیار تمام رسانه‌های رسمی استان قرار دهد.

معاون سیاسی استانداری قم ابراز داشت: صداوسیمای مرکز قم باید در شیوه‌های تبلیغاتی خود برای تاثیر گذاری بیشتر تجدیدنظر کند.

به گفته وی، دفاتر عقد ازدواج در ماه‌های پیش رو باید با کمترین میزان حضور فیزیکی خانواده‌ها به فعالیت خود ادامه دهند.

وی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قطعی آب در چند منطقه قم درمدت سه روز تصریح کرد: در اجرای اصلاح طرح خط انتقال آبرسانی قم باید اطلاعات دقیقی از زمان افت فشار و قطعی آب در مناطق درگیر توسط رسانه‌های جمعی در اختیار مردم قرار داده شود.

کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز عنوان کرد: باوجود پایین آمدن درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کل کشور اما قم همچنان وضعیت مطلوب‌تری نسبت به شهرهای دیگر دارد.

به گفته سید موسی حسینی کاشانی، میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در قم به کمتر از ۷۰ درصد رسیده و فقط در بین ادارات قم این میزان بیشتر از ۹۰ درصد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: مجموعه سازه‌های خالی از تبلیغات شهرداری بعد از پایان ماه صفر در اختیار دانشگاه علوم پزشکی برای نصب پیام‌های بهداشتی و هشدارآمیز قرار گرفته‌است.

وی یادآور شد: عادی انگاری کرونا همچنان در بین مردم وجود دارد و هنوز برخی از مردم خطر این ویروس را کم‌اهمیت قلمداد می‌کنند.

حسینی کاشانی ابراز داشت: طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم، درصد بسیار بالایی از بیماران با زمینه‌های قبلی دچار مرگ می‌شوند و خطر این ویروس کاملا به خانواده و بستگان ما نزدیک است.

فرماندار قم نیز در بخشی از این جلسه، عنوان کرد:سبک و شیوه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی در مساله کرونا تکراری و فاقد جذابیت‌های لازم است.

مرتضی حیدری اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی در افزایش حساسیت‌های مردم باید به دنبال یک شیوه متفاوت اطلاع‌رسانی باشد.

تولید ۶ هزار محتوای رسانه ای در موج دوم کرونا

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز بیان کرد: از زمان آغاز پیک دوم کرونا درمجموع ۶ هزار و ۱۲۸ تولید محتوای خبری در قالب‌های مختلف توسط رسانه‌های رسمی استان انجام‌گرفته است.

محمدجواد محرابی ادامه داد: از خردادماه سال جاری تاکنون ۶۰۸ گزارش و گزارش تصویری، ۳ هزار ۴۵۰ گزارش مکتوب، ۲۹۰ گزارش ویدیویی، هزار و ۲۵۰ کار اطلاع‌رسانی و ۵۳۰ تولید محتوای مجازی برای کانال‌های خبری و پیج های مجازی انجام پذیرفته‌است.

مدیرکل روابط عمومی شهرداری قم نیز در این جلسه، بیان داشت: تمام سازه‌های تبلیغاتی شهر در اختیار شهرداری قم نیست و بخشی از آنها در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران، سپاه، مخابرات و ارگانهای دیگر است.

مهدی کلانترزاده گفت: تا پایان آذرماه ۴۰ سازه جدید تبلیغاتی در شهر قم اضافه می‌شود که از آنها می‌توان برای افزایش تبلیغات کرونایی بهره برد.

آغاز افت و قطعی فشار آب از عصر امروز

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم نیز در ادامه این جلسه، ابراز کرد: ۲۵ سال از عمر خطوط انتقال رینگ غربی قم گذشته و تعویض و تعمیر آنها برای جلوگیری از چالش‌های بزرگ‌تر ضروری است.

علی جان صادق پور یادآور شد: در حال حاضر یک حادثه کوچک در خط انتقال در زیرگذر یادگار امام این خط صورت گرفته که در صورت تعلل در تعمیر آن می‌تواند تبدیل به یک بحران مشکل‌آفرین در تاریخ شهر قم شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به آغاز طرح رفع حادثه و تعویض شیرآلات رینگ غربی آبرسانی شهر قم، گفت: با اجرای این طرح حادثه نشت خط انتقال ۱۴۰۰ میلی‌متر رفع و شیرآلات و اتصالات فرسوده نیز تعویض می‌شود.

به گفته وی، منطقه دو شهر قم اولین نقطه شهری است که از عصر امروز دچار قطعی و افت آب می‌شود و از ساعت ۱۲ شب آب به‌صورت کامل قطع می‌شود و تا ۱۰ ساعت این قطعی ادامه خواهد یافت.

صادق پور ابراز داشت: در منطقه ۶ شهر قم احتمال قطعی کامل بسیار کم است و افت فشار در این منطقه اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به گستردگی و پیچیدگی عملیات رفع این حادثه تصریح کرد: با توجه به اینکه حدود نیمی از شهر و چندین بیمارستان و مرکز درمانی تحت تاثیر این خط لوله هستند تاخیر در بهسازی آن می‌تواند خسارت سنگینی را به بار بیاورد و مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم، جلوگیری از نفوذ آب به بستر زیرخط لوله و احتمال بروز حادثه بزرگ‌تر، جلوگیری از تخریب احتمالی کوله و پایه پل یادگار، جلوگیری از آب‌گرفتگی زیرگذر یادگار امام و خسارات احتمالی، قطعی طولانی‌مدت آب و افزایش زمان تعمیرات را از ضروریات تسریع در این عملیات برشمرد.

وی بابیان اینکه رینگ غربی آبرسانی شهر قم مناطق ۲، ۳، ۶ و بخشی از منطقه هفت شهر قم را تحت پوشش قرار می‌دهد اظهار داشت: به‌منظور رفع حادثه و تعویض شیرآلات این خط لوله، برنامه‌ریزی مدون و دقیقی با هماهنگی مدیریت بحران استانداری و تمام دستگاه‌های اجرایی استان انجام‌شده است.

صادق پور با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این پروژه از صبح روز یکشنبه بیست و هفتم مهرماه آغازشده و تا صبح روز پنج‌شنبه یکم آبان ماه ادامه خواهد داشت خاطرنشان کرد: از عصر دوشنبه تا ظهر پنج‌شنبه بخش‌هایی از مناطق تحت پوشش این شبکه، دچار افت فشار و قطعی آب می‌شوند که تمهیداتی برای حل رفع این مشکل در نظر گرفته‌شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار