معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: بسترهای سرمایه گذاری در بخش دفع پسماندهای صنعتی قم مهیاست و نباید مدیریت این بخش بلاتکلیف باشد.
کد خبر: ۹۱۰۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶ 20 October 2020

به گزارش تابناک قم، محسن بهشتی در سومین کارگروه پسماند استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: به نظر می‌رسد مدیریت پسماند استان بلاتکلیف است و در این مسیر باید فعالیت‌های صنعتی در قبال تولید پسماند مورد ارزیابی قرار بگیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری صنعتی باید در چارچوب قوانین محیط زیست باشد.

وی تصریح کرد: پسماندهای صنعتی و ویژه دارای حساسیت‌های اجتماعی و زیست محیطی است، در این باره در سایت پسماند صنعتی که به زودی عملیاتی می‌شود می‌توان این پسماندها را ساماندهی کرد.

بهشتی عنوان کرد: در حال حاضر بستر برای سرمایه‌گذاران در سایت پسماند صنعتی قم فراهم است، البته پسماندهای صنعتی از استان‌های دیگر را بنا به شرایطی که وجود دارد، نمی‌پذیریم و این موضوع را به سرمایه گذار متذکر می‌شویم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه جانمایی و تعیین سرمایه‌گذار سایت پسماند صنعتی قم انجام شده است و طرحی که یک دهه به دلیل وجود موانع معطل مانده بود اما با تلاش شبانه‌روزی به سرانجام رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: در سالهای اخیر بسیاری از پروژه‌ها و طرح‌های به زمین مانده وجود داشت که باید برای به سرانجام رسیدن آن تلاش کرد.

سایت پسماند صنعتی قم در جاده کوه سفید جانمایی شده است

وی افزود: سایت پسماند صنعتی قم در کنار سایت پسماند البرز در جاده کوه سفید جانمایی شده است که از تمامی ظرفیت‌های قانونی در راه‌اندازی آن استفاده کرده‌ایم.

بهشتی بیان کرد: پروژه سایت پسماند صنعتی استان قم باید هر چه زودتر تعیین تکلیف و راه‌اندازی شود، در این خصوص سرمایه‌ای که پیش بینی شده تزریق شود و در ظرف 4 سال به بهره برداری برسد، قطعا این طرح یکی از توفیقات مهم قم است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات مهم، تعیین مکانی برای تخلیه پسماندهای صنعتی واحدهای تولیدی است، به ویژه اینکه براساس قانون، امحای پسماند نیز برعهده صنعتگر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: زیرساخت در قم حاضر شده و شرایط برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارج از استان فراهم است و از آن استقبال می‌کنیم و نگاه ملی به اجرای طرح داریم.

وی اظهار داشت: در این باره از قوانین محیط زیست و همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم و در کنار سرمایه گذاران هستیم و موانع موجود را نیز رفع می‌کنیم.

بهشتی عنوان کرد: سه سال قبل استفاده از پساب را مطرح کردیم و دانشگاه قم در این باره پیش قدم شد تا از پساب فاضلاب استفاده کند،،البته مشاور در ارزیابی‌ها طرحی را ارائه داد مبنی بر اینکه این میزان فاضلاب توجیه اقتصادی و فنی ندارد و تصمیم گرفته شد فاضلاب خام را به دانشگاه بدهیم تا بتوانند فاضلاب را تصفیه کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار