آیت الله سید محمد سجادی از اساتید برجسته و فقهای حوزه علمیه قم گفت: در شرایطی که دولت به دلیل مواجهه با بیماری کرونا از یک طرف و محاصره و تحریم های اقتصادی دشمنان اسلام و انقلاب از سوی دیگر، در وضعیت بسیار سخت و دشواری قرار گرفته، برخی هجمه ها، تخریب ها، تهمت ها و اظهارنظرها، بی انصافی و به ضرر کشور است.
کد خبر: ۹۱۰۹۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷ 21 October 2020

به گزارش تابناک قم، عضو سابق دیوان عالی کشور خاطرنشان کرد: بالاخره امروز دولت هم باید مریض داری کند و هم نان و مایحتاج مردم را تامین نماید، خداوند راضی نیست که عده ای با سنگ اندازی و برخی اظهارنظرها، اجازه ندهند با آرامش کار خود را انجام دهد.

آیت الله سجادی در ادامه گفت: خداوند متعال در قران کریم همه مومنان را به وحدت، همدلی، دوری از اختلاف، نزاع و اهانت به همدیگر دعوت می کند و اگر ما از این دستور الهی تخطی کنیم مورد نفرین واقع خواهیم شد.

رئیس موسسه تحقیقاتی و پژوهشی سید مصطفی خمینی (ره) گفت: شرایط امروز به گونه ای است که یک سخن یا موضع گیری به سرعت در سراسر جهان منعکس و بازتاب پیدا می کند، بنابراین مقامات و مسوولان باید در سخن گفتن، موضع گیری و حتی انتقادات خود نسبت به هم، دقت لازم را داشته باشند که دشمنان اسلام و انقلاب از این شرایط سوء استفاده نکنند.

وی ادامه داد: هر اندازه که مقام و مسئولیت افراد بالاتر و مهمتر باشد به همان میزان، مسئولیت او نیز بیشتر و بازتاب سخنان و مواضع او نیز وسیع تر خواهد بود، بنابراین همه باید در موضع گیری و سخنانی که مطرح می کند هوشیار باشند که باعث سوء استفاده دشمنان نشود.

آیت الله سجادی با اشاره به نامه مهم حضرت امام رضا (ع) به حضرت عبدالعظیم حسنی گفت: این نامه سرشار از پند و اندرزهایی است که امروز باید چراغ راه ما باشد و اگر از این دستورات عبور نماییم مورد نفرین حضرت قرار خواهیم گرفت.

وی گفت: امام رضا (ع) به حضرت عبدالعظیم حسنی می فرمایند" به دوستان و شیعیان ما در منطقه سلام برسانید و بگویید که شیطان را درون خود راه ندهند، آنها را به راستگویی و امانتداری و سکوت در برخی جاها امر کن".

آیت الله سجادی اظهار داشت: مطابق اظهار نظر حضرت امام رضا (ع)، برخی موضع گیری ها و سخنان باعث اضطراب درون جامعه و مردم و در عین حال سوء استفاده دشمنان خواهد شد، بنابراین در خیلی جاها امر به سکوت کردند.

وی گفت: حضرت در ادامه به حضرت عبدالعظیم حسنی می فرمایند" شیعیان ما را از جدال ها و حرف هایی که ممکن است باعث تشنج در جامعه شود برحذر  دار و با هم دوست شوند، اگر با هم مهربان باشید و جدال و توهین نکنید به من( امام رضا) نزدیک می شوید، مبادا، زمانی برسد که همدیگر را متلاشی و به تهمت زدن و لعن و نفرین همدیگر مشغول شوید".

آیت الله سجادی تصریح کرد: حضرت در ادامه می فرمایند" من قسم یاد کردم اگر از شیعیان من کسی چنین کاری کند و به همدیگر تهمت بزنند، من آنها را نفرین خواهم کرد"

وی گفت: حضرت تاکید می کند که اگر شیعان من به جان هم بیفتند، همدیگر را تخریب و تضعیف کنند و به هم تهمت و افتراء ببندند، آبروی همدیگر را ببرند، و یا یکی از دوستان ما را به خطر انداخته و به تعبیری حال او را بگیرند، آنها را نفرین می کند که در دنیا و آخرت به شدیدترین عذاب ها گرفتار شوند.

آیت الله سجادی اظهار داشت: ما هم امروز باید مراقب باشیم در سخنرانی کردن و مواضع خود از عدالت خارج نشویم، ما مدعی هستیم که سیاست ما عین دیانت ماست و به گونه ای نباشد که ما در سیاست از دین خدا، قرآن کریم، سیره پیامبر اسلام (ص)، ائمه معصومین (ع) و راه و روش امام راحل و رهبر معظم انقلاب خداحافظی کنیم.

وی ادامه داد: وقتی رهبر معظم انقلاب توصیه می کنند که در جامعه اختلاف نکنید، وحدت داشته باشید، به همدیگر کمک کنید، چرا برخی جلوتر از ایشان حرکت می کنند؟ عده ای اگر کمکی به نظام نمی کنند حداقل در شرایطی که کشور در مقابل تحریم ها و محاصره اقتصادی است، با موضع گیری های خود، دل دشمنان انقلاب را شاد نکنند.

آیت الله سجادی گفت: ما هم اگر یکدیگر را متهم و تخریب کنیم، به صورت قطعی، مشمول نفرین حضرت امام رضا (ع) خواهیم شد.

وی ادامه داد: دولت در شرایط کنونی هم در زمینه تحریم های اقتصادی و بیماری کرونا با مشکلات زیادی مواجه شده و باید هم بیمارستان ها را تجهیز و بیماری را کنترل کند و هم مشکلات اقتصادی مردم را برطرف نماید، در این شرایط  بی انصافی است که برخی حمله و هجمه کنند و اجازه ندهند دولت کار خود را انجام دهد و باید به خداوند پناه ببریم.

آیت الله سجادی تصریح کرد: این دولت، بدترین شرایط  و زمان ممکن قرار گرفته، به گونه ای که هم باید مریض داری کند و هم نان مردم را بدهد، خداوند رضایت ندارد که سنگ اندازی کنیم و اجازه ندهیم کار خود را انجام دهد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار