مسئول بسیج رسانه قم گفت: برگزاری جشنواره ابوذر در قالب بخش‌های متنوع موجب افزایش کمی و کیفی آثار رسانه‌ای تولیدشده در استان می‌شود.
کد خبر: ۹۱۰۹۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 21 October 2020

به گزارش تابناک قم، مهدی تاجیک در گفت‌وگویی بیان کرد: در جشنواره ششم ابوذر استان علاوه بر اینکه اهدافی همچون شناسایی نخبگان رسانه‌ای و افرادی که در حوزه پوشش خبری و تولید محتوا مشارکت دارند دنبال می‌شود، هدف اصلی تشویق و ترغیب اصحاب رسانه فعال در قم برای پرداختن به موضوع‌های مرتبط با انقلاب اسلامی و دغدغه‌های مردمی و ارائه آثار فاخر در این حوزه‌ها نیز است.

مسئول سازمان بسیج رسانه قم همچنین گفت: خبرنگاران استان در جشنواره ششم نیز همچون دوره‌های گذشته، آثار متنوعی در پرداختن به سیره شهدای استان ارائه می‌کنند و بخشی از تولیدهای جشنواره به این موضوع مهم اختصاص خواهد یافت.

وی با اشاره به این‌که برگزاری جشنواره ابوذر فرصت خوبی برای معرفی آثار رسانه‌ای فاخر در استان است، ادامه داد: جشنواره رسانه‌ای ابوذر در قم طی چند سال گذشته به‌صورت مستمر در سطح استان برگزار می‌شود و برگزیدگان این جشنواره  بعد از مرحله  استانی به مرحله کشوری معرفی می‌شوند.

تاجیک با بیان اینکه در ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم سعی شده به مسائل و موضوعات بومی استان پرداخته شود، افزود: از اصحاب رسانه استان می‌خواهیم که جشنواره بسیج رسانه را جشنواره خود بدانند و با ارسال آثار خود، مشارکت حداکثری در این جشنواره داشته باشند چراکه معتقدیم بسیج بدون حضور اقشار مختلف ازجمله اصحاب رسانه معنایی نخواهد داشت و همین حضور سبب پررنگ‌تر شدن و اعتبار جشنواره ششم خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم اصحاب رسانه استان قم این ظرفیت و قابلیت را دارند که الگوی کشور بوده و راهکارهای حل بسیاری از مسائل روز جامعه را ارائه دهند.

 

ششمین جشنواره ابوذر ارتقای کیفی آثار رسانه ای استان را دنبال می‌کند

دبیر ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم نیز با بیان مشخص بودن محورهای مختلف جشنواره ششم ابراز کرد: در این جشنواره بحث ارتقاء کیفی آثار را در نظر داشتیم و برنامه‌ریزی‌ها برای تولید محور شدن جشنواره انجام‌شده است.

رضایی یکی از مهم‌ترین بخش‌های این برنامه‌ریزی را برگزاری کارگاه‌های کاربردی در حوزه رسانه برشمرد و ادامه داد: در صورت فراهم شدن شرایط و عبور از شرایط بحران کرونا کارگاه‌ها به‌صورت حضوری و با حضور اساتید خبره از سطح کشور برگزار خواهد شد.

دبیر ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر قم به بیان محورهای اصلی این جشنواره پرداخت و عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی و جهش تولید، تحقق عدالت اجتماعی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، روایت ایثار، جهاد شهدا و رزمندگان استان قم، بحران کرونا و عقلانیت دینی و آسیب‌های اجتماعی و تجربه‌های موفق مقابله با آن موضوعات بخش اصلی جشنواره هستند.

به گفته رضایی قالب‌هایی برای ارسال آثار به جشنواره ششم انتخاب‌شده که این قالب‌ها در حوزه‌های خبر، مصاحبه، گزارش، تیتر؛ عکس خبری، گزارش تصویری؛ گزارش ویدئویی و عکس نوشت و کاریکاتور می‌شوند که بخش آخر(عکس نوشت و کاریکاتور) به‌عنوان فعالیتی که در فضای مجازی انعکاس دارد در جشنواره ششم اضافه‌شده است.

وی مهلت ارسال آثار به جشنواره ششم را ۳۰ آذرماه سال ۹۹ اعلام کرد و گفت: آثار ارسالی باید از دی‌ماه ۱۳۹۸ تا پایان آذرماه ۱۳۹۹ تولید و در فضای رسانه‌ای استان قم منتشرشده باشد.

گفتنی است آیین افتتاحیه ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم روز گذشته با حضور دست اندرکاران در شبستان حضرت زهرا (س) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

در این مراسم که به علت شرایط شیوع ویروس کرونا بدون حضور مدعوین و خبرنگاران برگزار شد پوستر این جشنواره با حضور پدر شهید ایمانی از شهدای مدافع حرم استان قم رونمایی شد.

این جشنواره توسط سازمان بسیج رسانه استان قم و کلیه رسانه‌ها و مطبوعات استان قم و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم، کنگره شهدای استان قم، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم و صداوسیما مرکز قم برگزار می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار