دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقد است: اگر سران قوا، جلسات مشترک شان را جدی بگیرند، دبیرخانه شان را تقویت و از دیدگاه اقتصاددانان استفاده کنند خیلی زود بر اداره کشور مسلط می‌شوند و از افسارگسیختگی قیمت کالا‌ها جلوگیری خواهند کرد.
کد خبر: ۹۱۱۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۹ 24 October 2020

به گزارش تابناک قم، دکتر محسن رضایی در گفتگویی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب، امکان خیلی خوبی را برای اداره کشور در شرایط کنونی ایجاد کردند و به سران قوا اجازه دادند که در جلسات مشترک؛ با اختیار کامل، برای عبور از شرایط کنونی کشور تصمیم بگیرند.

وی با تاکید بر لزوم تقویت دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا افزود: حداقل، هفت نفر از اقتصاددانان که سابقه فعالیت تجربی دارند می‌توانند در آن دبیرخانه مستقر شوند و چون سران سه قوه، تخصص لازم را در امور اقتصادی ندارند یا اگر هم از تخصص بهره‌مند باشند، اختلاف نظر دارند؛ از آرای این اقتصاددان‌ها استفاده و جلسات بیشتری برگزار کنند.

دکتر رضایی گفت: اگر سران قوا، جلسات مشترک شان را جدی بگیرند، دبیرخانه شان را تقویت و از دیدگاه اقتصاددانان استفاده کنند خیلی زود بر اداره کشور مسلط می‌شوند و از افسارگسیختگی قیمت کالا‌ها جلوگیری خواهند کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین درباره نقش مجمع در اصلاح سیاست‌های اقتصادی به ویژه در مهار نوسانات ارزی گفت: تاکنون چند جلسه در صحن و دو کمیسیون اقتصادی و مشترک مجمع برگزار و اوضاع اقتصادی کشور، معیشت مردم، تورم افسارگسیخته، نرخ ارز و وضع بورس به طور مفصل و دقیق بررسی شده است.

وی افزود: از کارشناسان دولت، مجلس و دیگر بخش‌ها برای شرکت در این جلسات دعوت کردیم که با حضور آنان بحث‌های خوبی شد، اما چون فعلا قصد نداریم که موضوعات مطرح در مجمع به بحث‌های چالشی تبدیل شود، دیدگاه‌های خودمان را از طرق رسمی به دولت و مجلس منعکس می‌کنیم.

دکتر رضایی در ادامه مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما تاکید کرد: روسای قوای مقننه و قضائیه در این جلسات مجمع حضور داشتند و چون اعضای موثر جلسات سران قوا هستند قاعدتا مباحثی را که در جلسات مجمع شنیدند باید در جلسات سران سه قوه مطرح کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار