مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم گفت: ۶۱ دوربین ثبت تخلف در استان روشن و پلاک‌خوان بوده و سرعت را ثبت کرده و تنها به‌سرعت لحظه‌ای اکتفا نمی‌کند.
کد خبر: ۹۱۱۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۳ 24 October 2020

به گزارش تابناک قم، محمدحسن کلهری، با اشاره به اهمیت رصد و نظارت محورهای مواصلاتی استان، مانیتورینگ محورهای استان را به‌عنوان یکی از اقدامات مهم در جهت حفظ ایمنی راه‌ها موردتوجه قرارداد و اظهار داشت: یکی از شاخص‌ترین کارهایی که در چند سال گذشته انجام‌شده، استفاده گسترده از فن‌آوری‌های نوین و سیستم حمل‌ونقل هوشمند بوده است.

وی با بیان اینکه در محدوده استان قم 26 دوربین نظارت تصویری آنلاین در محورهای استان نصب‌شده و همکاران مرکز مانیتورینگ به‌صورت 24 ساعته جاده‌ها را رصد می‌کنند، ابراز کرد: همکاران راهداری توسط این دوربین‌ها مشکلات را به‌خصوص در فصل سرما و بارندگی‌ها به اکیپ‌های راهداری جهت رفع اعلام می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم دوربین‌های ثبت تخلف سرعت را نوع دیگری از دوربین‌های روشن در محورهای استان دانست و بیان کرد: 61 دوربین ثبت تخلف در استان روشن و پلاک خوان بوده و سرعت را ثبت کرده و سرعت میانگین خودروها را در ثبت تخلف در نظر می‌گیرد و تنها به‌سرعت لحظه‌ای اکتفا نمی‌کند.

وی دوربین‌های تردد شمار را موردتوجه قرارداد و تأکید کرد: اطلاعات احصا شده از دوربین‌های تردد شمار بسیار مهم بوده و درمجموع 73 دوربین تردد شمار روشن آمار ترددهای سبک و سنگین را به‌صورت تفکیک‌شده در اختیار سازمان قرار می‌دهد.

کلهری به آسیب‌رسانی برخی افراد به دوربین‌های کنترلی و نظارتی محورهای استان اشاره کرد و افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته برخی افراد با غرض وزی اقدام به تخریب و شکستن این دوربین‌ها کرده‌اند که آمارهای این اقدام متأسفانه قابل‌توجه است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار