رئیس اتحادیه بافندگان، تولید و فروش فرش استان قم گفت: فرش ابریشم قم را به عنوان برند جهانی می‌شناسند و حتی می‌توان بیان کرد جایگاه فرش استان در بخش بین الملل نسبت به داخل کشور بهتر است.
کد خبر: ۹۱۱۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲ 24 October 2020

به گزارش تابناک قم، ابوالفضل صادقی با بیان اینکه میزان صادرات فرش نسبت به پیش از تحریم کاهش پیدا کرده است، اظهار کرد: آنچه بیش از همه مد نظر قرار گرفته کیفیت فرش قم است تا از رقابت جهانی عقب نمانیم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون برطرف کردن نقاط ضعف و مشکلات موجود در حوزه فرش قم در دستور کار قرار گرفته و پیگیری جدی در زمینه بیمه بافندگان وجود دارد تا بتوان کمک کرد فرش به جایگاه پیشین خود برگردد.

رئیس اتحادیه بافندگان، تولید و فروش فرش استان قم از تمدید مهلت ثبت‌نام بیمه بافندگان تا پنجم آبان ماه خبر داد و افزود: اکنون هزار و 350 نفر بافنده بیمه شدند. متقاضیان تا تاریخ مقرر فرصت دارند با ارائه مدارکی مانند کارت ملی، شناسنامه، یک قطعه عکس و کارت عضویت از اتحادیه به آدرس خیابان باجک، کوچه شماره سه، اتحادیه بافندگان، تولید و فروش فرش نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

وی با بیان اینکه اکنون کیفیت فرش قم مطلوب است، گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا و تحریم‌ها تولید فرش کاهش پیدا کرده و در زمینه تهیه مواد اولیه مشکلاتی وجود دارد.

صادقی به وضعیت صادرات فرش قم اشاره و خاطرنشان کرد: صادرات فرش به دلیل شیوع کرونا نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده زیرا در تحریم هستیم و مشتری نمی‌تواند فرش را خریداری کند.

وی با بیان اینکه جایگاه فرش استان در بخش بین الملل بهتر است، گفت: فرش ابریشم قم را به عنوان برند جهانی می‌شناسند و قم دارای بزرگترین و با کیفیت‌ترین تولیدکننده فرش ابریشم دنیا است و به اقصی نقاط دنیا فرش ابریشم صادر می‌کند.

رئیس اتحادیه بافندگان، تولید و فروش فرش استان قم خاطرنشان کرد: اکنون تقویت بازارهای داخلی پیگیری می‌شود تا تولید متناسب با نوع، سایز، رنگ و دیزاین داخلی طراحی صورت گیرد و از بازار داخل کشور استفاده شود.

وی ابراز امیدواری کرد: مسؤولان مساعدت لازم را داشته باشند تا نمایشگاهی که از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب ویژه بافندگان و تولیدکنندگان فرش قم بود را راه‌اندازی کنیم و با اشتغال‌زایی وضعیت صنعت فرش قم نسبت به اکنون بهتر شود و فرش بدون واسطه به فروش برسد.

صادقی یادآور شد: اگر نمایشگاه فرش راه‌اندازی شود یکی از مشکلات بزرگ حوزه فرش حل می‌شود و به صورت عرضه مستقیم می‌توانیم قالی خود را به توریسم و تاجرهای بین المللی بفروشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار