معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، گفت:‌ در مهرماه سال جاری ۶۳۸ مورد بازرسی از واحدهای فعال اقتصادی برای مقابله با پدیده قاچاق در سطح استان انجام شده‌است.
کد خبر: ۹۱۲۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲ 28 October 2020

به گزارش تابناک قم، احمد رضا سمیعی نسب بیان کرد:‌ بازرسان این سازمان در این مدت، ۶۳۸ مورد بازرسی به منظور جلوگیری از تخلف «عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق» انجام داده اند که از این تعداد بازرسی، ۵ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف به ارزش ۱۳ میلیارد و  ۶۹۲ میلیون ریال شده است. 

وی با اشاره به این که همه پرونده‌های تخلف برای رسیدگی در اختیار تعزیرات حکومتی استان قرار گرفته است،‌ افزود:‌ آمار بازرسی‎‌ها برای مقابله با قاچاق در استان، نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۶ درصد افزایش یافته و از حیث ارزش ریالی نیز، ۶۰۵ درصد رشد داشته‌ است.

وی ادامه داد: در این راستا بیش از ۴۱۱ هزار قلم کالای قاچاق کشف شده که بیشتر آنها شامل، نهاده‎‌های دامی(ذرت دامی ، جو )، موادغذایی(گردو با پوست، آرد گندم، نوشیدنی)، شوینده بهداشتی(پودر ماشین لباسشویی) است. 
سمیعی نسب گفت‌: همچنین بازرسان این سازمان تعداد ۱۴۸ مورد تذکر و اخطار کتبی به واحدهای خرده‌فروش دادند و ۷۴ گشت مشترک با دستگاه‌های نظارتی استان برگزار کردند.

وی بیان کرد:‌ در این مدت گشت‎‌های مشترک برای مقابله با تخلف عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق در جریان همراهی دستگاه‎‌هایی همچون تعزیرات حکومتی، جهادکشاورزی و معاونت غذا و دارو با بازرسان سازمان صمت استان برگزار شده است.

وی ادامه داد: بازرسی‌ها برای مقابله با قاچاق در بازار استان به صورت مستمر جریان دارد و شهروندان می‌توانند گزارش‌های خود در این رابطه را برای رسیدگی به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند.

درمجموع تعداد ۳۶هزار و ۲۵۳ واحد صنفی مجوز دار در استان فعالیت می‌کند که ۲۱هزار و ۶۵۸ مورد آن توزیعی و خدماتی و ۱۴هزار و ۵۹۵ مورد آن تولیدی و فنی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار