معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم آخرین آمار استخراج شده درباره استفاده از ماسک در بین مردم این استان را 58 درصد دانست و گفت: این آمار نسبت به هفته قبل، 7 درصد رشد دارد، اما متأسفانه 42 درصد مردم قم همچنان ماسک نمی زنند.
کد خبر: ۹۱۲۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴ 29 October 2020

به گزارش تابناک قم، سیامک محبی با اشاره به این که روند ابتلا به کرونا و مرگ و میر مربوط به آن در کشور همچنان صعودی است اظهار کرد: خوشبختانه این روندها در قم فعلا سیر نزولی را طی می کنند.

وی اضافه کرد: البته در هفته گذشته حدود یک هزار و 262 نمونه گیری در استان انجام شد که 62 درصد از این تعداد یعنی 768 مورد نمونه مثبت داشته اند که باید گفت این عدد همچنان بالاست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم سپس بیان کرد: بحمدالله تاکنون حدود یک میلیون و 50 هزار نفر از مردم استان یعنی حدود 80 درصد از جمعیت غربالگری شده اند.

وی اضافه کرد: همچنان که مقام معظم رهبری در سخنان مهم اخیر خود و در دیدار با اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا اشاره کردند، هرچه بتوان روند شناسایی بیماران را سریع تر انجام داد آن گاه می توان تعداد افراد نیازمند به بستری و همچنین رقم مرگ و میر را تا حد زیادی کاهش داد که بر همین اساس مراکز بهداشت قم دو شیفته شده تا این روند سرعت گیرد.

محبی درباره روند رعایت شیوه نامه های بهداشتی در اصناف و شغل های مختلف استان در هفته منتهی به چهارم آبان ماه گفت: نانوایی ها، رستوران ها، مجتمع های تجاری، کافی نت ها، پایانه های درون شهری، مراکز شماره گذاری و معاینه فنی خودرو و همچنین دفاتر بیمه، اسناد رسمی، زیارتی و پلیس 10+ از جمله مراکزی هستند که در این زمینه کمترین نمرات و بیشترین اخطارها را دریافت کرده و برخی از این مراکز نیز غیرفعال یا پلمب شده اند.

وی ادامه داد: البته زندان قم و بانک های استان نیز از جمله مواردی هستند که بهترین نمرات را در رعایت شیوه نامه های بهداشتی کسب کرده اند که جای تقدیر و تشکر دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم تصریح کرد: آمار استفاده از ماسک در بین مردم استان در یک هفته اخیر از 51 به 58 درصد رسیده که نشانه رشدی 7 درصدی است، اما این که همچنان 42 درصد مردم قم خود را موظف به استفاده از ماسک نمی بینند، جای نگرانی دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار