معاون دادستان قم از بازداشت اعضای یک تور گردشگری با اعمال مجرمانه متعدد خبر داد و گفت: با افرادی که بدون توجه به اصول گردشگری به دنبال ابتذال در قالب اجرای این تورها باشند، برخورد جدی خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۶۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱ 15 November 2020

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام تحریری از بازداشت اعضای یک تور گردشگری با اعمال مجرمانه متعدد خبر داد و اظهار داشت: برخورد قانونی و قاطع در انتظار تورهای ناهنجار و غیرمجازی خواهد بود که از مبدأ قم و یا با عبور از مسیر قم قصد عزیمت به سایر شهرهای مجاور را داشته باشند.

وی با اشاره به اجرای طرح های هدفمند درباره شناسایی و برخورد با ریشه‌های ترویج ناهنجاری‌های اخلاقی-اجتماعی در جامعه، گفت: طرح ساماندهی تورهای گردشگری در دستور کار کارشناسان قرارگاه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دادسرای قم قرار دارد.

معاون دادستان قم بیان داشت: در همین راستا طی رصد و پایش مستمر انجام شده از سوی کارشناسان قرارگاه دادسرای قم و انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، تور ناهنجار و غیر مجاز به مقصد کویر مرنجاب شناسایی و با عوامل آن برخورد شد.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه عوامل این تور دارای سوابق متعدد برگزاری تور های هنجارشکن بودند، افزود: در بستر این تور اعمال مجرمانه ای از قبیل شرب خمر، روابط نامشروع، رفتارهای نابه‌هنجار، کشف حجاب، نزاع و دیگر موارد خلاف شرع و قانون به وقوع پیوسته که اتوبوس با صدور دستورات قضایی توسط پلیس امنیت اخلاقی توقیف و به پارکینگ منتقل شد و برای مسئول تور به همراه 18 نفر از شرکت‌کنندگانی که مرتکب اعمال مجرمانه شده بودند، پرونده قضایی تشکیل و همگی روانه زندان شدند.  

تحریری در پایان تاکید کرد: با افرادی که بدون توجه به اصول گردشگری به دنبال ابتذال در قالب اجرای این تورها باشند، برخورد جدی خواهد شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار