سرمربی سابق صبای قم گفت: با روش بومی گرایی صرف نمی توان پیشرفت کرد و برای داشتن یک تیم موفق باید به روش حرفه ای عمل می‌کردند.
کد خبر: ۹۱۶۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱ 15 November 2020

به گزارش تابناک قم، صبای قم یکی از پدیده های اوایل دهه هشتاد ایران بود که با ظهور خود سکوی پرتاب بازیکنان و مربیان جوان ایران برای موفقیت در عرصه ملی شده است. باطری را از صبا کندند و به قم آوردند و امروز دیگر نه صبایی مانده و نه نامی.

صمد مرفاوی سرمربی پیشین صبای قم در گفت‌وگوبا ایسنا در خصوص ریشه های مشکلات این تیم سابق لیگ برتری عنوان کرد: انتقال تیم صبا به قم از تصمیمات نادرستی بود که در آن دوره زمانی گرفته شد و مردم قم نیزعلاقه ای به تیم صبا نداشتند و ترجیح می دادند یک تیم باساختار قمی از دسته دو به لیگ برتر برسد.

وی بااشاره بر اینکه استانداری قم نیز علاقه ای به تیم صبا نداشت و پشتیبانی خاصی از این تیم نمی‌کرد، بیان کرد: از دوران فعالیت در صبا مطالباتی داریم اماامکان وصول آنها وجود ندارد.

سرمربی سابق صبای قم اظهار کرد: در آن دوران اکثر بازیکنان صبا برای شهرستان‌ها بودند و تعدادبازیکن های قمی بسیار کم بود واطلاعی نیز از آنان ندارم.

مرفاوی تصریح کرد: با روش بومی گرایی صرف و غیر اصولی نمی توان پیشرفت کرد و برای داشتن یک تیم موفق باید به روش حرفه ای عمل کرد مانند بسیاری از تیم‌های لیگ برتری که و با وجود استعدادهای استانی از بازیکنان غیر بومی نیز استفاده می‌کنند.

در گفتگوها و گزارش های آینده به دلایل فروپاشی صبای قم و وضعیت فعلی فوتبال قم می پردازیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار