عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری از برگزاری احتمالی اجلاس علنی این مجلس در سوم دی ماه سال جاری خبر داد و این امر را منوط به موافقت ستاد ملی مبارزه با کرونا دانست.
کد خبر: ۹۱۶۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲ 15 November 2020

به گزارش تابناک قم، آیت الله سید احمد خاتمی ظهر امروز در نشست خبری که در ساختمان دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در قم برگزار شد با اشاره به ضرورت تلاش حداکثری برای جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس منحوس کرونا اظهار کرد: باید در این زمینه از تدبیر رهبر معظم انقلاب برای تشکیل ستاد ملی مبارزه با کرونا و همچنین اقدامات مسؤولان نظام اسلامی تقدیر کرد.

وی ادامه داد: البته تشکر ویژه ای هم از صمیم قلب از کادر درمان دارم که در میدان این جهاد خوش درخشیدند و همچنان در صحنه حاضر هستند.

عضو فقهای شورای نگهبان افزود: تجلیل ویژه ای هم باید نثار متدیّنین کرد که در عین برگزاری مراسم های مذهبی مانند عزاداری ها، دستورالعمل های بهداشتی را نیز رعایت کرده و به رهنمود مقام معظم رهبری در رعایت این دستورالعمل ها لبیک گفته اند.

امام جمعه موقت تهران سپس به گزارش یکی از مسؤولان ستاد نماز جمعه اشاره و عنوان کرد: در این مدت حدود 700 نماز جمعه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شده است.

وی با اشاره به تذکر مقام معظم رهبری درباره ضرورت توجه به نیازهای معنوی مردم در ایام کرونا یادآور شد: همه جوانب این مسئله و از جمله نیازهای معنوی مردم باید دیده شده و تلاش شود تا امکان مقدسه همچنان با رعایت تمام دستورالعمل های بهداشتی باز باشند تا مردم بتوانند از فضای معنوی این اماکن استفاده کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه به چند اجلاس تعطیل شده این مجلس اشاره و خاطرنشان کرد: قرار بود در اسفند ماه سال گذشته و مرداد ماه امسال دو اجلاس علنی داشته باشیم که هر دو به علت شدت گرفتن شیوع کرونا لغو شد و اخیرا نیز در نشست هیئت رئیسه مجلس خبرگان درباره سه تاریخ در آذر و دی ماه سال جاری برای برگزاری اجلاس علنی صحبت شده است.

وی اضافه کرد: ستاد مبارزه با کرونا در تهران با برگزاری این نشست در آذر ماه سال جاری مخالفت کرده و تصمیم گیری برای برگزاری نشست در سوم دی ماه را نیز به پایان آذر ماه و بررسی شرایط آن زمان موکول کرده است.

عضو فقهای شورای نگهبان افزود: ما تا زمانی که ستاد مبارزه با کرونا اجازه برگزاری اجلاس را به ما ندهد، اجلاسی نخواهیم داشت.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره اشاره یا عدم اشاره آئین نامه مجلس خبرگان رهبری به شرایط عدم برگزاری اجلاس های علنی و یا ضرورت برگزاری اجلاس به صورت مجازی و برخط گفت: ما مطابق آئین نامه باید دو اجلاس علنی در طول هر سال داشته باشیم و پیش بینی تعطیلی این اجلاس ها در آئین نامه نشده است، اما قانون نانوشته ای هم درباره شرایط عدم برگزاری اجلاس وجود دارد که هرگاه این شرایط فراهم شود، اجلاس هم برگزار می شود.

وی اضافه کرد: در عین حال که وقتی می توان اجلاس آنلاین برگزار کرد که زیرساخت های آن فراهم باشد که این امر ممکن است در برخی نقاط کشور و برای برخی از اعضا فراهم نباشد.

امام جمعه موقت تهران در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس درباره ضرورت برپایی کمیسیون های مجلس خبرگان و ارائه گزارش به مردم بیان کرد: کمیسون های مجلس خبرگان همواره نشست های قابل توجهی داشته اند و البته اگر شرایط برگزاری برای آن ها نیز فراهم باشد، ان شاء الله کمیسیون ها هم تشکیل خواهد شد.

در این نشست از این عضو شورای نگهبان درباره طرح سبد معیشتی مطرح در مجلس شورای اسلامی نیز سوال شد و وی پاسخ گفت: همان گونه که سخنگوی شورای نگهبان نیز طبق اصل 75 قانون اساسی توضیح داده است، همه طرح ها باید منبع مشخصی داشته باشند که این طرح دارای منبع صریح و شفاف نیست، بنابراین اگرچه این طرح دلسوزانه و برای کم کردن مشکلات معیشتی مردم مطرح شده است، اما هنوز منبع صریح و شفاف آن مشخص نیست که باید مشخص شود.

همچنین از عضو جدید فقهای شورای نگهبان درباره انتخابات ریاست جمهوری 1400 و امکان ثبت نام بانوان پرسش شد که وی پاسخ داد: تصریح قانون اساسی به «رجل سیاسی» است و مفهوم رجل هم مشخص است، ما در این زمینه تسلیم قانون هستیم و در همه فرآیندهای انتخابات بر اساس قانون عمل خواهیم کرد.

وی در پایان سخنان خود عزت اسلام و نظام اسلامی را در رأس همه امور دانست و گفت: در شرایط کنونی هرگونه سازش با دولت مستکبر آمریکا ممنوع است و هیچ کس حق ندارد عزت کشور را با بیگانگان معامله کند، چراکه آمریکا نه به دنبال مذاکره، که در پی سلطه است و البته این آرزو را به گور خواهد برد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار