معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به برنامه شهرداری برای تکمیل رینگ شرقی حدفاصل نوقطار تا بلوار زائر به منظور جلوگیری از آبگرفتگی، گفت: تاسیسات جمع آوری آب‌های سطحی در مرز منطقه دو و 6 نیز تکمیل می‌شود.
کد خبر: ۹۱۶۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷ 16 November 2020

به گزارش تابناک قم، سید امیر سامع با اشاره به صورت اصلاح گرفتگی‌های مناطق مختلف شهری در راستای پروژه جمع‌آوری و دفع آبهای سطحی، اظهار داشت: با توجه به بازدیدها و جلسات متعددی که با حضور کارشناسان و اداره طراحی صورت گرفت، برای هر منطقه صورت جلسه ۱۵ تا ۳۰ از موارد اصلاحی تدوین شد که اکثریت آنها انجام شده و برخی موارد باقی مانده است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به یکی از موارد، افزود: تکمیل رینگ شرقی حدفاصل نوقطار تا بلوار زائر از جمله طرح‌های اساسی در مقابله با آبگرفتگی است، یک خط لوله دوهزار است که سالها پیش اجرا شده است اما به دلیل تعارض قسمت انتهایی آن با پل فرهنگیان نیمه کاره مانده است.

سامع با تاکید بر اهمیت اجرای این طرح، تصریح کرد: تکمیل این رینگ کاری بسیار اساسی است و نزدیک یک میلیارد تومان هزینه دارد.

به گفته وی طراحی تکمیل این رینگ در مراحل انتهایی و در حال ابلاغ است که منطقه بتواند پس از خریداری لوله ادامه کار را پیش ببرد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم به یکی دیگر از مشکلات اساسی شهر در حوزه آبگرفتگی اشاره کرد و گفت: از پل امینی بیات تا میدان امام حسین(ع) در منطقه دو و ۶ که در واقع مرز بین دو منطقه است، چون مسطح بوده و ارتفاعی ندارد، آبگرفتگی شدیدی داشتیم که برای جلوگیری از آن طراحی بسیار خوبی برای آن انجام شد.

سامع افزود: خط لوله‌ای با قطر بالای هزار متر برای این منطقه در نظر گرفته شده و طرح آن ابلاغ شده است، پیمانکار کار را با رقم ۵ میلیارد تومان آغاز کرد و تا امروز هم کارهای مهمی در این پروژه انجام شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار