عضو شورای اسلامی شهر قم ارزش هر متر مربّع مِلک مسکونی را در قم از حدود متری 6 تا حدود متری حدود 40 میلیون تومان عنوان کرد.
کد خبر: ۹۱۷۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸ 17 November 2020

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام سیدمحمد آتش زر در نشست شورای اسلامی شهر قم با اشاره به محرومیت های بخشی از مناطق قم از جمله منطقه 6 بیان کرد: بخشی از مساعدت ها برای رفع معضلات این مناطق باید از سوی خود منطقه انجام شود.

وی افزود: سیاست شورای شهر همواره بر این بوده که در این مناطق، کمترین فشار به مردم در زمینه پرداخت عوارض و مانند آن وارد شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: با این حال باید بین افرادی که ساختمانی محدود برای خود و خانواده شان می سازند و افرادی که مجموعه های آپارتمانی تأسیس می کنند، تفاوتی دیده شود که یکی از این تفاوت ها، تفاوت در پرداخت عوارض است.

آتش زر با بیان ضرورت تغییر در محاسبه عوارض شهرداری اظهار کرد: امروزه ارزش هر متر مربع مِلک مسکونی در نقاط مختلف قم از حدود 6 تا حدود 40 میلیون تومان در تغییر است که باید این امر نیز در پرداخت عوارض لحاظ شود.
وی اضافه کرد: البته برنامه ریزی ها باید به گونه ای باشد که هر فرد  متناسب با توان مالی خود اقدام به پرداخت عوارض کند، با این توضیح که در هر صورت نباید فشاری در این زمینه به اقشار ضعیف وارد آید.
عضو شورای اسلامی شهر قم همچنین گفت: این عوارض پرداختی از سوی مردم برای خدمات دهی به خود آنان لحاظ می شود و البته عوارض هر منطقه شهری هم می تواند در همان منطقه به کار گرفته شود.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم در این نشست معضلات و محرومیت های برخی از مناطق قم را بی ارتباط به بحث عوارض عنوان و بیان کرد: بنده پس از 15 سال فعالیت در شورای شهر به خوبی می دانم که برای برخی مناطق شهری قم مانند منطقه 6، ظرفیت انبوه سازی از همان ابتدا تعریف نشده است.
حسن بختیاری خاطرنشان کرد: به هر حال اگر اراده ای برای رفع محرومیت از این مناطق وجود دارد، این ما هستیم که باید روندمان را تغییر دهیم.

وی با یادآوری شرمندگی اعضای شورا در بازدید از برخی مناطق شهری قم و از جمله منطقه 6 بیان داشت: مشکل برخی از مناطق قم این است که زیرساخت های لازم را برای توسعه ندارند، درست مانند فردی که امکانات ضروری را برای رشد در زندگی نداشته است و بعد از گذشت چند دهه از زندگی، توقع رشد و پیشرفت را از وی داشته باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار