مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه پروژه‌های فضای سبز در شهر قم نیاز به پیوست فرهنگی دارند گفت: بوستان کتاب قابلیت احداث کافه کتاب و شهربازی مفهومی دارد.
کد خبر: ۹۱۷۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲ 17 November 2020

سید موسی حسینی کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به اینکه بوستان کتاب می‌تواند به یک الگو برای فضای سبز کل شهر تبدیل شود، بر ضرورت تدوین پیوست فرهنگی برای پروژه‌های فضای سبز تأکید کرد.

وی با اشاره به عملکرد شهرداری قم در توسعه فضای سبز و بوستان‌های موضوعی اظهار داشت: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در تقویت زیرساخت‌های فضای سبز قم شده است و این حرکت‌های به‌خوبی قابل‌مشاهده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ابراز کرد: اگر بتوانیم پیوست فرهنگی که برای برنامه‌های مختلف شهر کار می‌شود در نظر بگیریم قطعاً خروجی بهتر و مناسب‌تری خواهد داشت و یکی از این کارها این بوده که بتوانیم در فضاهای مختلفی که در شهر ایجاد می‌شود پیش‌بینی به‌منظور مجموعه نیازهای شهروندان داشته باشیم.

حسینی کاشانی تصریح کرد: استفاده صرف از فضای سبز موضوع خوب و مورد تأکیدی است اما اگر بتوان پیوست فرهنگی برای بوستان‌ها در نظر بگیریم قطعاً تأثیرگذاری آن‌ها چندبرابر خواهد بود.

وی نامگذاری بوستان‌ها را یکی از موارد این پیوست فرهنگی ارزیابی کرد و گفت: خود نام‌گذاری بوستان‌ها به نام‌های فرهنگی می‌تواند کمک کند و در کنار آن برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری است که در بوستان‌ها می‌تواند برگزار شود و رغبت مردم را نسبت به فضای سبز بیشتر کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم عنوان کرد: باید تلاش کنیم با همکاری دستگاه‌های مختلف که این نام‌گذاری از صرف اسم بوستان کتاب خارج شود و بوستان کتاب بتواند همه مؤلفه‌های بحث کتاب را بتواند در خودش داشته باشد و هرکسی به این بوستان مراجعه می‌کند متوجه کتاب محور بودن آن بشود.

وی با اشاره به برنامه‌های پیشنهادی برای توسعه این بوستان، احداث کافه کتاب در بوستان کتاب را یکی از طرح‌ها دانست و تأکید کرد: این بوستان این قابلیت را دارد که با احداث کافه کتاب در آن علاوه بر تشویق بیشتر به حضور مردم امکان عرضه کتاب را هم فراهم کند.

حسینی کاشانی با اشاره به اقدامات موسسه تبیان در حوزه بازی‌های مفهومی تصریح کرد: چنین مؤسساتی می‌توانند در بوستان کتاب با رویکرد کتاب فعالیت داشته باشند و شهربازی با مفهوم کتاب را در بوستان کتاب داشته باشیم، اگر شهرداری قم این موضوع را پیگیری کند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در حد توان در کنار شهرداری خواهد بود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار