رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: به ‌منظور عملیاتی ساختن راهبرد جهش تولید از ابتدای سالجاری تاکنون ۷۹۰ فقره جواز تاسیس ایجادی در استان صادر شده‌است.
کد خبر: ۹۱۷۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 17 November 2020

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی بیان کرد: این تعداد جواز تاسیس با ۷۲هزار و ۱۳۱ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و پیش‌بینی اشتغالزایی برای۱۵هزار۲۷۲ تن درقم صادر شد.

وی افزود: همچنین ۳۷ فقره جواز تاسیس توسعه‌ای در قالب توسعه واحدهای موجود با سرمایه‌گذاری چهار هزار۲۳۸ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۶۸۲ تن طی این مدت صادر شده‌است.

وی ادامه داد:‌ درمجموع تعداد کل جواز تاسیس موجود استان ۲هزار و ۷ مجوز با پیش‌بینی ایجاد اشتغال برای ۴۶هزار و ۳۸۳ تن و ۳۲۵هزار و ۶۲۴ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری است که این شاخص رغبت به سرمایه‌گذاری جدید در استان را نشان می‌دهد.

سیجانی گفت: در این مدت تعداد ۸۳ فقره پروانه بهره‌برداری ایجادی نیز با سه هزار ۴۲۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی برای یکهزار و ۷۷۰ تن و تعداد ۶۸ فقره پروانه بهره‌برداری توسعه‌ای با ۲هزار و ۴۶۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی برای یکهزار و ۳۹ تن صادر شد.

وی بیان کرد: در همین رابطه به‌طور کلی تعداد ۲هزار و ۲۷۰ فقره پروانه بهره‌برداری با اشتغالزایی ۵۸هزار و ۸۰۰ تن و سرمایه‌گذاری ۵۵هزار و ۳۰۴میلیارد ریال در استان موجود  است.

وی همچنین به نظارت مستمر کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت قم برنحوه فعالیت واحدهای تولیدی اشاره کرد و ادامه داد: به همین منظور در این مدت تعداد  ۴۹ فقره پروانه بهره‌برداری در استان به علت عدم فعالیت ابطال یا تعلیق شده است.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی استان قم فراتر از ۵۱ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۸ هزار تن فرصت اشتغال ایجادشده است؛ همچنین قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است ‌که هرکدام از آن‌ها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری،‌ تولید و اشتغال دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار