مدیرکل مدیریت بحران استان قم لزوم استفاده از ظرفیت مراجع معظم تقلید و عُلَمای أعلام را برای اقناع سازی عمومی در موضوع محدودیت های کرونایی خواستار شد.
کد خبر: ۹۱۷۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶ 18 November 2020

به گزارش تابناک قم، محسن اوروجی در نشست ظهر امروز ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با اشاره به این که سه سطح هشدار زرد، نارنجی و قرمز برای تداوم محدودیت های کرونایی در کشور لحاظ شده است خاطرنشان کرد: قم همچنان جزو مناطق قرمز کرونایی کشور است و از این رو، محدودیت های متناسب با آن إعمال می شود.

وی درباره این محدودیت ها اظهار کرد: در مناطق قرمز، همه مشاغل تعطیل خواهند بود و فعالیت های مراکز درمانی، داروخانه ها، مراکز امدادرسانی، مراکز امنیتی، سوپرمارکت ها و فروشگاه های تأمین کننده مایحتاج عمومی و همچنین خدمات عمومی مانند آب، برق و گاز، از موارد مهم استثناء شده در این موضوع است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم ادامه داد: البته تعطیل بودن برای برخی از مشاغل به منزله فعالیت با حداکثر نیمی از پرسنل و یا در برخی موارد دیگر فعالیت با حداکثر یک سوم پرسنل تعریف شده است که در این باره باید نظر بالاترین مقام مسؤول هر دستگاه ملاک عمل قرار گیرد.

وی افزود: همچنین کاهش تعداد پرسنل در ادارات مشروط است، به این معنا که این قانون، تبصره ای هم دارد و آن، این است که کاهش نیروی انسانی نباید تغییر خاصی در خدمات دهی دستگاه مورد نظر ایجاد کند.

اوروجی سپس گفت: تعطیلی تمامی مراکز آموزشی یکی دیگر از بندهای مهم این محدودیت هاست که البته در این مورد نیز برخی از نیروهای هر مرکز آموزشی به عنوان فعالیت نگهبانی، تأسیسات و یا پیگیری های فناوری باید بر اساس برنامه مشخص و در ساعات خاص در آن مرکز حضور پیدا کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم همچنین به عنوان «مشاغل ضروری» و تعریف آن در إعمال محدودیت های کرونایی اشاره کرد و گفت: در آخرین ابلاغیه ها، مشاغلی ضروری خوانده شده اند که به شکل مستقیم در زندگی روزمره مردم تأثیرگذار باشند و به بیان دیگر، تعطیل پذیر نباشند.

وی در ادامه به محدودیت فعلی فعالیت کسبه و اصناف در بازه زمانی پس از ساعت 18 اشاره کرد و گفت: 12 اکیپ در این زمینه در استان فعال هستند که نمایندگانی از دستگاه های مختلف در این اکیپ ها فعالیت دارند و نظارت بر این محدودیت قانونی را انجام می دهند.

اوروجی با بیان ضرورت همکاری لازم و کافی مردمی برای مبارزه با کرونا تصریح کرد: قم دارای ظرفیتی مانند مراجع عظام تقلید و عُلمای أعلام است که می توان بهترین بهره را از این ظرفیت برای اقناع سازی مردمی و انجام بهتر و کامل تر مبارزه با این بیماری بُرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار