عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی گفت: باید زیرساخت‌هایی برای ابلاغ دعوت و ارائه ظرفیت فرهنگی قم به سایر شهرها و کشورهای دیگر داشته باشیم بنابراین مقتضی است که به تحکیم ظرفیت‌های فرهنگی به ویژه حوزه‌های علمیه بپردازیم.
کد خبر: ۹۱۷۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸ 19 November 2020

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام ابراهیم حسینی با بیان اینکه با ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم مرکزیت این شهر بیش از گذشته نمایان شد، اظهار کرد: اکنون قم خاستگاه فرهنگی پیدا کرده و منشأ فرهنگ اسلامی شده است.

وی خاطرنشان کرد: شهر قم کانون فرهنگی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است و حرم اهل بیت(ع) نامیده شده است.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی عنوان کرد: تأسیس حوزه‌های علمیه ظرفیت فرهنگی دینی برای قم ایجاد کرده و مرکز انقلاب اسلامی است به طوری که مرکزیت اسلام و دعوت به توحید از قم به سراسر جهان بوده است.

وی با تأکید بر رسیدگی به مشکلات و مسائل شهر قم گفت: باید زیرساخت‌هایی برای ابلاغ دعوت و ارائه فرهنگ اسلامی به سایر شهرها و کشورهای دیگر داشته باشیم بنابراین مقتضی است که به تحکیم ظرفیت‌های فرهنگی به ویژه حوزه‌های علمیه بپردازیم.

حجت‌الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: کسانی که از سایر کشورها در جامعة المصطفی تعلیم لازم را فرامی‌گیرند؛ پس از بازگشت به کشور خود منشأ تحولات دینی، فرهنگی و سیاسی می‌شوند.

وی اسلام و فرهنگ استکبارستیزی را به عنوان اهرم‌های انقلاب اسلامی ذکر کرد و افزود: اگر شهر قم الگو، نمونه و کارآمد نباشد نمی‌توانیم پیام مورد نظر را صادر کنیم. به عنوان مثال فردی که خودش نمونه نباشد و کارایی را در خود ایجاد نکرده باشد؛ امکان اثربخشی در مجموعه‌ها را ندارد.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی خاطرنشان کرد: برنامه باید از سطح شعار به سمت شعور و اجرایی درآورده شود یعنی اصل وظیفه را مورد توجه قرار دهد و بر کار فرهنگی و آماده‌سازی زیرساخت‌ها تکیه داشته باشد.

وی با بیان اینکه هر شهری پیام و ظرفیت خاص خود را دارد، گفت: قم به نام شهر فرهنگ، معارف اسلامی و کانون انقلاب است بنابراین باید زیرساخت‌ها آماده شود تا صدور انقلاب و معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از این شهر به اقصی نقاط دنیا صورت گیرد.

حجت‌الاسلام حسینی یادآور شد: اکنون در قم حوزه‌های علمیه دارای جایگاه بی‌نظیر است و دانشگاه‌ها در قم نیز باید متمایز از سایر دانشگاه‌ها باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار