معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قم از آغاز برنامه های هفته بسیج امسال با شعار بسیج پیشرو خدمت و امید آفرین خبر داد. 40 صندوق قرض الحسنه مردم یار در هفته بسیج با مشارکت بانک رسالت افتتاح می شود.
کد خبر: ۹۱۷۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۹ 19 November 2020

به گزارش تابناک قم، سرهنگ مهدی کبیری پور معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قم در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بسیج در ساختمان هنر و رسانه شهید ماهرخ استان قم برگزار شد، اظهار داشت: بسیج در همه عرصه‌ها پیشرو خدمت است و بی منت برای رضای خدا کار می کند.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری روزهای هفته بسیج گفت: جمعه ۳۰ آبان آغاز هفته روز بسیج با عنوان معنویت و سلامت، شنبه: بسیج فرزند مسجد خادم مردم، یکشنبه: بسیج مطالبه‌گر و عدالت‌خواه، دوشنبه: بسیج و سبک زندگی اسلامی ایرانی، سه‌شنبه: بسیج ولایی انقلابی و تمدن‌ساز، چهارشنبه: بسیج نیروی مقاومت ملت ایران و پنجشنبه روز پایانی این هفته که مصادف با وفات حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها است باعنوان بسیج خدمت مؤمنان و ایثارگری نام گذاری شده است.

کبیری پور با اشاره به بیماری کرونا و شرایط کشور ادامه داد: فعالیت بسیج در حوزه فرهنگ در قالب خدمت رسانی در فضای مجازی و تمرکز و استفاده از ظرفیت آن از جمله برنامه‌های بصیرتی و جشنواره نجم خواهد بود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام علی‌بن‌ابیطالب علیه‌السلام اعلام داشت: برپایی ایستگاه‌های سلامت تحت عنوان "شهید سلیمانی" با همکاری معاونت بهداشت و درمان استان و با هدف ارائه خدمات بهداشتی در قالب کمک به درمان بیماران و کاهش مراجعه به بیمارستان‌ها برای قطع زنجیره کرونا از جمله برنامه های هفته بسیج است.

وی همچنین افزود: طرح نذر ماسک توسط بسیج اصناف با توزیع ۷۰ هزار ماسک رایگان بین مردم و اصناف، ایستگاه سلامت توزیع ماسک نیم بها با مشارکت بسیج دانشجویی با ظرفیت تولید روزانه ۵۰ هزار ماسک ، توزیع ۱۰ هزار ماسک برای کارگران ساختمانی و توزیع ۳۰۰ بسته معیشتی به همت بسیج کارگری استان نیز از دیگر برنامه های این هفته است.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته بسیج خاطر نشان کرد: طرح پایش و عارضه‌یابی با عاملیت بسیج مهندسین صنعت و بسیج کارگری و همچنین طرح عمران روستا توسط بسیج مهندسین عمران نیز ۲ طرح دو ساله است که در هفته بسیج مجددا آغاز می شود.

سرهنگ کبیری پور به ۲۰ مورد میز خدمت توسط بسیج ادارات تا پایان سال و همچنین اهدای خون در سوم آذرماه با مشارکت کارکنان بسیج عضو ادارات و کارخانجات و بسیج پیشکسوتان، در قالب برنامه های هفته بسیج اشاره نمود.

وی از توان بسیج در امیدآوری و کاهش و رفع مشکلات اجتماعی، با حضور۶۵ مشاور در زندان مرکزی، حضور طلاب بسیجی در بیمارستان‌ها، تکمیل روند درمان معتادین پس از مرحله سم‌زدایی و ترک در کمپ قمرود، صیانت از خانواده آنان توسط بسیج و بکارگیری افراد ترک داده شده در تولید صنایع دستی فنرسازی و بلوک‌زنی و... و اختصاص درصدی از فروش محصولات به آنها، نیز همکاری طلاب جهادی در بازگشت روحیه فرد معتاد و نحوه برخورد خانواده‌ها پس از بازگشت این افراد به خانه و جامعه خبر داد.

وی همچنین به برگزاری جشنواره نجم در دوم آذر با عنوان نهضت جوانان مسئله محور در فضای مجازی، نهضت مطالبه‌گری و پیگیری موضوعات بصیرتی و مسابقات فرهنگی،بصیرتی در محله‌ها، اشاره و از برنامه‌های هنری به اختتامیه‌های جشنواره فیلم مقاومت و پخش در فضای مجازی ، افتتاح نگارخانه ماهرخ در ساختمان هنر و رسانه، کارگاه‌های گرافیک و خوش‌نویسی و برگزاری شب شعر مجازی توسط بسیج هنرمندان و درنهایت نواختن زنگ بسیج از طریق سامانه شاد برای دانش آموزان، اشاره کرد.

وی از تامین پانزده هزار غذای گرم توسط بسیج مدیران محلات و توزیع توسط دویست و پنجاه گروه جهادی خبر داد.

وی همچنین به بازسازی و تعمیر مسکن ۵۰۰ خانواده محروم با مشارکت کمیته امداد و گروه‌های جهادی اشاره و از اقدام به زیباسازی ۵ مدرسه در سطح روستاهای قم، توسط نیروهای جهادی در فرصت مناسب تعطیلی مدارس خبر داد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار