بعد از مدت کوتاهی از شیوع ویروس کرونا در چین، به تدریج این ویروس منحوس به همه کشورهای دنیا سرایت کرد و اکنون مردم همه کشور ها با بحران های سلامتی، اجتماعی واقتصادی مواجه هستند. دانستن اینکه مردم و بخصوص ایرانیان ساکن در سایر کشورهای که مانند ما در شرایط سخت کرونایی قرار دارند، روزهای سخت قرنطینه خود را به چه صورت سپری می‌کنند و مسایل اجتماعی آن کشورها چگونه است، خالی از لطف نیست.
کد خبر: ۹۱۸۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶ 23 November 2020

به گزارش تابناک قم، به همین خاطر با ایرانیان ساکن در سایر کشورها به گفت وگو پرداختیم تا نگاهی تطبیقی به شرایط فعلی که ما در قم و ایران داریم و ساکنین سایر کشورها، داشته باشیم.

حانیه پیردایه، شهروند ساکن فرانسه، درگفت و گو با ایسنا، با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک در فرانسه اجباری بوده، عنوان کرد: افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند با نگاه های سرزنش آمیز اطرافیان مواجه شده و درصورت مشاهده توسط پلیس نیز مبلغ  ١٠٠ یورو جریمه می‌شوند.
وی بااشاره بر اینکه در صورت اعلام قرنطینه همه افراد موظف به اجرای قرنطینه هستند و در صورت عدم اجرای آن جریمه می‌شوند، بیان کرد: افراد برای خرید و پیاده روی اجازه ندارند بیش از یک کیلومتر ازمحل سکونت خود دور شوند  و در صورتی که نیاز به طی کردن مسافتی طولانی تر داشته باشند باید با دلیلی موجه اعلام کنند.
این ایرانی ساکن فرانسه ادامه داد: برای خرید روزمره نیز باید از قبل فرمی آنلاین پر کرد و اگر افراد بدون پر کردن فرم اجازه نامه از خانه خارج شوند، پلیس هر فرد را 130یورو جریمه می‌کند.
وی با بیان اینکه رسیدگی پزشکی نیز قابل قبول است، تصریح کرد: در فرانسه نیز مانند همه ی دنیا افرادی محدود هستند که این قوانین را رعایت نمی‌کنند که البته مجبور به پرداخت جریمه نیزتخلفات شان هستند.
پیردایه با اشاره بر اینکه تمامی مغازه‌ها، پاساژها، رستوران‌ها و...تعطیل هستند، خاطرنشان کرد: فقط از مغازه ها و کسب و کارهایی مانند سوپرمارکت، نانوایی، کتابفروشی و...که با زندگی مردم ارتباط روزمره و ضروری دارند فعال هستند و مشاغلی مانند عینک سازی های طبی و... نیز ضرورت آنها در درجه دوم است به فعالیت نیمه وقت مشغول هستند.

این گزارش در حالی است که دولت مردان فرانسه و مراکز بهداشتی اتحادیه اروپا میزان توجه مردم این کشور نسبت به کنترل و محافظت اجتماعی در خصوص این بیماری را متوسط قلمداد کرده اند که اگر با نگاهی به خود مراقبتی این بیماری در مراکز مختلف و مردم خود در ایران به خصوص قم داشته باشیم متوجه این فاصله می شویم.

به هر ترتیب مشاهده مشاهدات ایرانیان داخل و خارج از کشور در خصوص اصول رفتاری و همچنین نوع نظارت و اجرای طرح های کنترل کووید 19 می تواند نقش مهمی در ارایه تحلیل های دقیق تر پیرامون چگونگی برنامه ریزی در این حوزه ارایه کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار