معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: با گسترش و شیوع ویروس کرونا 70 درصد مسافران ناوگان حمل‌ونقل عمومی کاهش پیداکرده و وسایل نقلیه عمومی که حمل‌ونقل دانش آموزان و مدارس را عهده‌دار بوده نیز به‌کلی از سیستم خارج‌شده است.
کد خبر: ۹۱۸۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲ 24 November 2020

به گزارش تابناک قم، عباس ذاکریان خسارات شیوع ویروس کرونا را در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: در یک سال گذشته و با گسترش ویروس کووید ۱۹ علاوه بر تغییر در سبک زندگی و عزادار شدن شهروندان اتفاقات و تغییرات زیادی نیز در ادارات و ارگان‌های شهری و استانی رقم خورده است.

وی یکی از چالش‌های حوزه حمل‌ونقل را در دوران شیوع ویروس کرونا خسارت‌های مالی و کاهش درآمدهای حوزه حمل‌ونقل عمومی دانست و افزود: با توجه به تعطیلی مدارس و حوزه‌ها و مشاغل غیرضروری و همچنین تأکیدات فراوان مبنی بر عدم خروج از خانه از اوایل اسفندماه سال ۹۸ استفاده از حمل‌ونقل عمومی به‌شدت کاهش یافت.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از کاهش ۷۰ درصدی مسافران اتوبوس و تاکسی در شهر قم خبر داد و گفت: همچنین وسایل نقلیه عمومی که حمل‌ونقل دانش آموزان و مدارس را عهده‌دار بوده‌اند نیز به‌کلی از سیستم خارج‌شده و باعث افت شدید درآمدی در این بخش شد.

وی تعطیلی ناوگان اتوبوسرانی را نیز موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: در این دوره ۲۰۰ دستگاه اتوبوس و ۶ هزار دستگاه تاکسی فعال، نیمه بیکار شده و هیچ‌گونه درآمدی نداشته و مشکلات مالی زیادی برای صاحبان آن‌ها ایجادشده است.

ذاکریان با ابراز گلایه از عدم‌حمایت دستگاه‌های مرتبط از ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر خاطرنشان کرد: متأسفانه هیچ‌گونه حمایتی از جانب دستگاه‌های مسئول ازجمله تخصیص بیمه بیکاری و عدم تخصیص یارانه حمایتی تا امروز صورت نگرفته است.

وی خسارت واردشده به ۶۲ اتوبوس بخش خصوصی را در سه ماه نخست شیوع ویروس کرونا بیش از دو میلیارد و ۴۶ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: خسارت ۱۱۵ اتوبوس ملکی نیز در مدت سه ماه نخست نیز عددی بالغ‌بر ۵ میلیارد و ۱۷۵ میلیون تومان بوده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از کاهش ۷۰ درصد درآمد تاکسی‌داران نیز خبر داد و گفت: علاوه بر کاهش درآمدهای سازمان هزینه قابل‌توجه‌ای نیز صرف ضدعفونی کردن اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها و خرید اقلام بهداشتی نیز شده است.

وی در پایان با تأکید بر حفظ سلامتی شهروندان به‌عنوان مهم‌ترین دغدغه حوزه حمل‌ونقل تأکید کرد: برای جبران خسارت و حمایت از ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی نیازمند کمک‌های ملی بوده و باید از صاحبان خودرو در شرایط کنونی حمایت‌های لازم انجام شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار