رئیس اتحادیه مرغداران استان قم گفت:در گذشته هر ماه یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در قم انجام می‌گرفت اما در ماه گذشته این میزان به ۶۰۰ هزار قطعه کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۱۹۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲ 25 November 2020

به گزارش تابناک قم، جعفر یاری منش با بیان اینکه افزایش تقاضا در بالا رفتن قیمت گوشت مرغ مؤثر بوده است، افزود: در سایر شهرها تقاضا برای خرید مرغ افزایش یافته که این امر موجب افزایش قیمت مرغ در قم نیز شده است.

رئیس اتحادیه مرغداران استان قم با تاکید بر اینکه در ۲ ماهه اخیر با توجه به برنامه وزارت جهاد کشاورزی، نهاده‌ها در سیستم به بارگاه عرضه می‌شود گفت: عرضه نهاده‌های دولتی در این سیستم کاهش یافته و از آنجایی که مرغدار نهاده را به صورت آزاد تهیه می‌کند موجب افزایش قیمت مرغ شده است.

وی افزود: از آنجایی که به دلیل تحریم‌ها، میزان واردات نهاده‌های دامی کاهش یافته است، مرغداران تمایلی به جوجه‌ریزی ندارند.

یاری منش با اشاره به اینکه نزدیک به ۶۰ تا ۷۰ درصد نهاده‌ها برای تولید مواد پروتئینی بویژه مرغ از خارج کشور وارد می‌شود گفت: در گذشته هر ماه یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در قم انجام می‌گرفت اما در ماه گذشته این میزان به ۶۰۰ هزار قطعه کاهش یافته است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار