استاندار قم از همه مسؤولان استان خواست تا در اجرای طرح جامع مدیریت تجمع ها و ترددها به اصل «مدارا» توجه جدی داشته باشند.
کد خبر: ۹۱۹۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲ 25 November 2020

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست امروز در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با بیان اینکه هیچ مراسم و تجمعی در مدت دو هفته جاری برگزار نخواهد شد اظهار کرد: اجرای طرح محله محور سردار شهید سلیمانی (ره) با همکاری بسیج استان محدود به این دو هفته نخواهد بود و پس از آن نیز ادامه خواهد یافت.

وی افزود: این طرح باید با جدّیت لازم و با محوریت ارکانی مانند فرمانداری، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی مقاومت بسیج، شهرداری، هلال احمر و دیگر نهادهای دخیل در استان پیگیری و دنبال شود.

استاندار قم همچنین به تردّد موجود در استان و بویژه شهر قم اشاره کرد و گفت: بخشی از این ترددها مربوط به مراکز آموزشی مانند حوزه های علمیه و حضور طلاب از مناطق مختلف کشور در قم و بخش دیگر هم مربوط به زائران حضرت معصومه (س) است و از این رو همه مدیران استان باید نسبت به «مدیریت» این تردّدها و همچنین رعایت اصل «مدارا» توجه جدی داشته باشند.

وی همچنین درباره فعالیت های کارگاهی سوهان پزی های قم خاطر نشان کرد: این واحدهای کارگاهی باید به عنوان واحدهای تولیدی به فعالیت خود ادامه دهند و نباید برخورد فروشگاهی با آنان شود.

سرمست در عین حال نسبت به توجیه ائمه جماعات و تولیت های بقاع متبرکه استان توجه داد و بیان کرد: همه باید بدانند که شرایط این هفته و هفته آینده نسبت به هفته های قبل متفاوت است و ضروری است که محدودیت های در نظر گرفته شده با رعایت همه مردم و نظارت همه مسؤولان اجرایی شود.

وی در ادامه بر هماهنگی بیشتر دستگاه های اجرایی استان در شرایط فعلی تأکید کرد و انسجام بیشتر گزارش های کرونایی را خواستار شد.

استاندار قم اضافه کرد: البته ممکن است نظرات مختلفی درباره نوع و شیوه إعمال محدودیت های کرونایی وجود داشته باشد که می توان این نظرات را در استان جمع بندی و برای تصمیم سازی ملی ارسال کرد.

سرمست معاونان خود را نیز موظف کرد تا به صورت میدانی و در صحنه عمل، بازدیدهای لازم را از مراکز زیرمجموعه خود داشته باشند تا مدیریت شرایط کرونایی با دقت و انسجام بیشتری صورت گیرد.

نشست امروز ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم با حضور فیزیکی حدود 20 نفر از اعضای این ستاد در سالن جلسات استانداری برگزار شد و سایر اعضا نیز به صورت ویدئوکنفرانسی این نشست را دنبال کردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار