سرپرستار بیمارستان کامکارگفت: برخی از همکاران به قدری درگیر بیماران می شدند که برای آنها اشک می‌ریختند که همین مسئله سبب افسردگی، مشکلات روحی و پرخاشگری شده بود همچنین تلفات و فشارکاری زیاد یک حس ناامیدی و مفیدنبودن به جهت ثمرسازنبودن اقدامات ایجاد کرده بود.
کد خبر: ۹۱۹۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶ 26 November 2020

به گزارش تابناک قم، سیدمحسن رضوی‌راد سرپرستار بیمارستان کامکار(مرکز اصلی مراقبت مقابله درمانی کرونا دراستان قم) ایسناعنوان کرد: فشار ناشی از پیک بیماری، مراجعات زیاد بیماران بدحال و ناشناخته بودن بیماری ازمهمترین مشکلات اخیر پرستاران بخصوص پرستاربیمارستان کامکار که مرکزعفونی و کرونا اعلام شد، است.

وی با بیان اینکه لزوم رعایت برخی ایتم‌ها فشار روانی و سختی مضاعفی را به کادرپرستاری تحمیل کرده است، ادامه داد: شیوع بیماری های واگیردارکه نیازمند درگیری ذهنی بیشتر و رعایت برخی نکات مانند پوشیدن لباس های مخصوص است سختی کار را دو چندان می کند.

وی با تاکید براینکه نبود پرتکل درمانی مشخص نیز ازعوامل سختی‌زا کار است، اظهار کرد: نداشتن دانش مشخص درباره درمان بیماری، و کم بود نیروی پرستاری آموزش دیده به وضوح در این ایام قابل مشاهده بود.

رضوی راد تصریح کرد: فشارناشی از این مشکلات سبب می‌شود که همکاران ما در تعامل با افراد خانواده و اجتماع با مشکل مواجه شوند، مخصوصا شرایط مالی نامناسب فشار روحی، روانی و استرس مضاعفی را منتقل کرد و و اثر این فشارها کاملا در کار مشخص بوده و کارکرد همکاران را تحت تاثیر قرار می‌داد.

وی بابیان اینکه بیمار کرونایی تا اخرین لحظات هوشیار بوده و حالت ارتباطی دارد و زمانیکه این بیمار فوت می‌کند برای یک پرستارکه درگیر مراقبت از بیماربوده، بسیاراذیت کننده است، خاطرنشان کرد: برخی از همکاران به قدری درگیر بیماران می شدند که برای آنها اشک می‌ریختند که همین مسئله سبب افسردگی، مشکلات روحی و پرخاشگری شده بود همچنین تلفات و فشارکاری زیاد یک حس ناامیدی و مفیدنبودن به جهت ثمرسازنبودن اقدامات ایجاد کرده بود.

وی با اشاره براینکه طولانی‌ترشدن تنش‌های عصبی باعث فرسودگی می‌شود، بیان کرد: قرار گرفتن درمحیط‌های استرس‌زا جدا از مشکلات روحی، در بلند مدت سبب ایجاد مشکلات جسمی مانند مشکلات قلب، دیابت و..می‌شودو این‌ها از مشکلاتی شغل پرستاری است که دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه پیش بینی‌ها درباره مدت کرونا غلط از آب درآمد واین یک حس شکست را به آدم منتقل می‌کند، افزود: پرستاری شغل سخت و پر استرسی است؛ زیرا وظیفه مراقبت از بیماری را داریم که عزیز یک خانواده است و کوچکترین خطایی جان بیمار را به خطر می‌اندارد.

 این پرستار با تاکید براینکه اگر پرستاران احساس کنند که مسئولین درکنارشان هستند باعث تقویت روحیه شان می‌شود، ادامه داد: تامین کادر مورد نیاز بر اساس قانون، مطالبات گذشته مانند قانون تعرفه گذاری پرستاران، تصریح در پرداخت‌ها و...از خواسته های پرستاران است.

وی با اشاره براینکه جامعه پرستاری احساس می‌کند که قدر پرستارها دانسته نشده وفشار کاری زیاد، عدم جایگاه اجتماعی مناسب و نداشتن درآمدکافی این احساس سرخوردگی راتشدید کرده است، عنوان کرد: اکثر پرستار مجبور هستند که دو شیفت کار کنند و این مشکلات در خانم ها دوچندان است؛ زیرا با داشتن فرزندان کوچک مجبورهستند از خانواده دور باشند در حالیکه درامدی نیز ندارند ومسئولین می توانند حداقل در بلند مدت برای این مشکلات برنامه ریزی کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار