معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم از بررسی و اجرایی شدن بسته حمایتی جاری اصناف مانند ارائه برخی تسهیلات، تقاضای إمهال و تسهیل مسائل مربوط به چک های برگشتی خبر داد.
کد خبر: ۹۱۹۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰ 28 November 2020

به گزارش تابناک قم، مهرداد غضنفری به تدارک برخی برنامه های اقتصادی برای اجرای بهتر مدیریت جامع تجمع ها و ترددها در استان اشاره و بیان کرد: در حال حاضر 18 تیم اطلاع رسانی، آموزش و همچنین بازرسی و نظارت برای اجرای دقیق تر این طرح فعال هستند.

وی افزود: در سه روز نخست اجرای این طرح یعنی از روز شنبه اول تا روز دوشنبه سوم آذر ماه، حدود 15 هزار بازرسی در استان و توسط این 18 گروه انجام شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با تأکید بر این که سیاست استان در اجرا و إعمال محدودیت های کرونایی، سیاست اقناع سازی صنوف است تصریح کرد: بر این باوریم که در این عرصه ابتدا باید اطلاع رسانی و آموزش خوبی انجام دهیم تا اقناع سازی مردمی و اقناع افکار عمومی به تسهیل بیشتری محقق شود.

وی اضافه کرد: بدیهی است اگر این امر مؤثّر واقع نشود، آن گاه اخطار و یا غیرفعال سازی در دستور کار قرار می گیرد و البته تداوم مشکل می تواند به پلمب شدن هم بیانجامد.

غضنفری با بیان این که إعمال این محدودیت ها سبب ضررو زیان بسیاری از اصناف شده است بیان کرد: به دنبال آن هستیم تا با تعریف یک بسته حمایتی شامل ارائه برخی تسهیلات و همچنین مواردی مانند إمهال و بحث چک های برگشتی، از این ضرر و زیان ها بکاهیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم سپس افزود: آمار بازرسی ها و نظارت ها نشان می دهد که حدود 90 درصد اصناف از ابتدای طرح مدیریت جامع تجمع ها و ترددها، همکاری لازم را با این طرح داشته و شیوه نامه ها را رعایت کرده اند.

وی اضافه کرد: در این چند روز برای برخی وانت ها و نیسان ها به عنوان وسائل حمل و نقل عمومی بار و خدمات، مشکلاتی ایجاد شده است که إن شاء الله بررسی و رفع خواهد شد.

غضنفری بر ضرورت انسجام بیشتر گزارش های مربوط به مبارزه با کرونا در استان و شنیده شدن یک صدای واحد در این موضوع تأکید کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار