مسوول بسیج رسانه در استان قم گفت: 400 فعال رسانه در قم وجود دارد که 150 نفر آنان عضو بسیج رسانه هستند.
کد خبر: ۹۱۹۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳ 28 November 2020

به گزارش تابناک قم،  مهدی تاجیک با اشاره بهتاریخچه تشکیل سازمان بسیج رسانه اظهار کرد: سازمان بسیج رسانه از سال 92 در 31 استان شکل گرفته و در قم نیز به عنوان یک تشکل فرهنگی و رسانه ای فعالیت دارد.

وی با اشاره به ماموریت های بسیج رسانه در برگیری رسانه به معنی عام است، تصریح کرد: حدود 400 فعال رسانه ای در قم هستند که از این شمار 150 نفر آنان در بسیج رسانه عضویت داشته و 60 نفر نیز به صورت فعال هستند.

مسوول بسیج رسانه استان قم اضافه کرد: 700 نفر در مجموعه جامعه خبری و غیر خبری در قم فعال هستند که جامعه غیر خبری شامل فعالان فضای مجازی، کانون تولید تصویری و ... می شوند.

وی با تاکید براینکه تربیت نیروی تراز انقلاب از جمله ماموریت های مهم بسیج رسانه است، تصریح کرد: ارائه خدمات فرهنگی به اصحاب رسانه از برنامه هایی است که بسیج رسانه همواره در دستور کار دارد اما به دلیل شیوع ویروس کرونا این برنامه ها محدود شده است.

تاجیک ادامه داد: حفظ انسجام در زمینه های فرهنگی و جهادی، نشست های هم اندیشی و هم فکری برای اصحاب رسانه و برگزاری جشنواره رسانه ای ابوذر از جمله اقدامات بسیج رسانه در استان قم  است.

وی برگزاری جشنواره رسانه ای ابوذر را در استان قم مورد اشاره قرار داد و گفت: جشنواره رسانه ای ابوذر منظم ترین جشنواره در استان است که به صورت مرتب در 5 سال برگزار شده و امسال دوره ششم آن برگزار می شود.

مسوول سازمان بسیج رسانه استان قم اضافه کرد:  حدود 2 ماه ارسال آثار از سوی اصحاب رسانه انجام می شود و پس از انجام داوری ها  آثار برگزیده به مرحله کشوری راه پیدا می کنند که سال گذشته یکی از خبرنگاران قمی در مرحله کشوری رتبه نخست را از آن خود کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به محورهای اصلی ششمین دوره جشنواره رسانه ای ابوذر پرداخت و عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی و جهش تولید، تحقق عدالت اجتماعی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، روایت ایثار، جهاد شهدا و رزمندگان استان قم، بحران کرونا و عقلانیت دینی و آسیب‌های اجتماعی و تجربه‌های موفق مقابله با آن موضوعات بخش اصلی جشنواره هستند.

تاجیک گفت: قالب‌هایی برای ارسال آثار به جشنواره ششم انتخاب‌شده که این قالب‌ها در حوزه‌های خبر، مصاحبه، گزارش، تیتر، عکس خبری، گزارش تصویری، گزارش ویدئویی، عکس نوشت و کاریکاتور می‌شوند که بخش عکس نوشت و کاریکاتور به‌عنوان فعالیتی که در فضای مجازی انعکاس دارد در جشنواره ششم اضافه‌شده است.

وی مهلت ارسال آثاربه جشنواره ششم را 30 آذرماه سال 99 اعلام کرد و گفت: آثار ارسالی می‌بایست از دی‌ماه 1398 تا پایان آذرماه 1399 تولید شده و در فضای رسانه‌ای استان قم منتشرشده باشند.

مسوول بسیج رسانه استان قم با اشاره به برگزاری برنامه های تفریحی برای اصحاب رسانه گفت: در تلاش هستیم برای ایام دهه فجر مسابقات تیراندازی با رعایت پروتکل های بهداشتی برای اصحاب رسانه برگزار کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار