یک شهرند ساکن کره جنوبی گفت: اگر یکی از ساکنان یک ساختمان مبتلا شود به سایر ساکنین اعلام می‌شود تا تست کرونای اجباری بدهند، همچنین دائما پیام هایی با محتوای اینکه چند نفر از کدام منطقه مبتلا شده اند و به کجا رفت آمد داشته اند نیز ارسال می‌شود.
کد خبر: ۹۲۰۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶ 30 November 2020

به گزارش تابناک قم، شیوع ویروس کرونا تقریبا همه دنیا را در شوکی بزرگ فرو برد اما در این بین بودند کشورهایی که سریع تر از این شوک درآمدند و با برنامه ای منسجم توانستند آمار مبتلایان کرونای خود را کنترل کنند.

به همین علت سعی کردیم در نگاهی تطبیقی به شیوه ی برخورد مردم و حکومت سایر کشورها با ایرانیان  بپردازیم.

سمانه ساجدیان شهروند ساکن سئول در رابطه با نحوه برخورد با کرونا در کره جنوبی، عنوان کرد: درکره جنوبی تقریبا همه افراد از ماسک استفاده می کنند و عدم استفاده از ماسک جریمه ای ۱۰۰هزار وونی به همراه دارد، البته به دلیل آلودگی هوا از قبل نیز اکثر افراد از ماسک استفاده می‌کردند و انواع ماسک های پارچه ای و پزشکی به راحتی در دسترس بود وغیر از ماسک نزدن جریمه ای وضع نشد.

وی افزود: پسرم که دربیمارستان بستری شد شاهد رسیدگی‌های بسیار خوبی بودیم و در هربار مراجعه به درمانگاه ها و بیمارستان‌ها همه ی آزمایشات، رادیوگرافی‌هاو... در کمتر از یک ساعت انجام می‌شد.

وی با تاکید براینکه کشور کره در همه مسائل جدی برخورد میکند و جدیت در این مسئله هم بیشتر بود، بیان کرد: در ابتدای شیوع کرونا مدارس فقط به صورت آنلاین برگزار می‌شد؛ اما بعد از آن با کاهش دوهفته از تعطیلات یک ماهه تابستان، مدارس به صورت یک روز درهفته دایر شد، و با کاهش آمار کرونا و تک رقمی شدن آمارمبتلایان جدید، مدارس به صورت دو یا سه روز در هفته حضوری و مابقی آنلاین برگزار می‌شد، البته میزها دارای محافظ‌های طلقی  هستند و بافاصله زیاد از هم قرار دارند.

ساجدیان با اشاره بر اینکه کره کشوری با جمعیت متراکم و منابع محدود است و امکان تعطیلی مراکز و ادارات وجود ندارد، تصریح کرد: اگر مراکز تجاری، اداری و..تعطیل شوند کشور بامشکلات بسیاری مواجهه می‌شود به همین علت به جز مدت کوتاهی باشگاه ها، هیچ جا به اجبار تعطیل نشد و حتی مهد کودک ها نیز باز بودند تا والدین راحت تر باشند.

این شهروند ساکن کره جنوبی با بیان اینکه به طور طبیعی در صف ها افراد باهم فاصله یک تا دومتری دارند، ادامه داد: مردم بسیار رعایت می‌کنند و حتی برخی از شهروندان کره‌ای ماه ها والدین خود را ندیدند.

وی با ذکر این مطلب که به دلیل فرهنگ خاص و صرفه اقتصادی بیشتر، مردم کره اغلب در رستوران‌ها غذا می‌خورند، امکان تعطیلی رستوران ها نبود، اظهار کرد: اکثر ملاقات ها بجای خانه ها در کافه‌ها برگزار می شود و کافه‌ها نقش مهمی در روزمره افراد دارند به همین دلیل فقط برای مدت خیلی کوتاهی بیرون‌بر فعالیت می‌کردند.

وی درخصوص پیگیری ها و اطلاع رسانی های حکومت نیز بیان کرد: وقتی تست کرونای فردی مثبت اعلام می‌شود به همه‌ی مکان‌های عمومی که درآن بوده اعلام می‌شود تا افرادی که هم زمان با آن فرد در آنجا بودند تست کرونا بدهند و اگر یکی از ساکنان یک ساختمان مبتلا شود به سایر ساکنین اعلام می‌شود تا تست کرونای اجباری بدهند، همچنین دائما پیام هایی با محتوای اینکه چند نفر از کدام منطقه مبتلا شده اند و به کجا رفت آمد داشته اند نیز ارسال می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار