اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان قم آمادگی کامل خود را جهت اجرای طرح راهداری زمستانی در سطح راههای استان اعلام کرد.
کد خبر: ۹۲۰۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷ 30 November 2020

به گزارش تابناک قم، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از تجهیز ۹ راهدارخانه، اورهال ۱۰۰ دستگاه انواع ماشین الات راهداری، تهیه ودپو ۲۳ هزار تن مخلوط ماسه ونمک وآمادگی ۱۴۰ نفر عوامل راهدار جهت اجرای طرح راهداری زمستانی درسطح راههای استان قم خبرداد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم، در راستای اجرای طرح راهداری زمستانی و به منظور مقابله با پیامدهای احتمالی بارشهای پیش رو، تمامی عموامل و ماشین آلات راهداری این اداره کل به حالت آماده باش در امدند.
معاون راهداری اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان قم افزود: طرح راهداری زمستانی ازمهمترین و درعین حال ماموریت‌های ذاتی راهداری است که همه ساله در فصول بارش و در سطح راههای برونشهری به اجرا در می اید.
اکبر نوروزپور با ذکر این مهم که تمهیدات اجرایی طرح راهداری زمستانی، کم از اجرای خود طرح نیست، اظهار داشت: تمهیدات این امر از تابستان و اوایل پاییز با اجرای طرح‌های عمران جاده‌ای شامل: بهسازی راه‌ها، تعمیر و تعویض علائم، خط کشی....و همچنین تجهیز راهدارخانه‌ها، اورهال ماشین آلات، تهیه و دپو مخلوط ماسه ونمک و.... به اجرا در می‌آید.
وی افزود: طی سالجاری به منظور اجرای هرچه موفق تر طرح راهداری زمستانی نسبت به تجهیز ۹ راهدارخانه و مرکز اداره شهرستان، اورهال یک صد دستگاه ماشین الات، تهیه و دپو ۲۳ هزار تن مخلوط ماسه و نمک اقدام شده است.
نوروز پور درخصوص دیگر اقدامات اداره کل متبوع جهت اجرای طرح راهداری زمستانی عنوان کرد: یکصد وچهل نفر عوامل راهدار در قالب اکیپهای ثابت و سیار ساماندهی و آماده استقرار در راهدارخانه‌ها و سطح راههای استان شده‌اند.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم خاطرنشان ساخت: گرچه اجرای طرح راهداری زمستانی از ماموریت‌های ذاتی و به اصلاح روتین راهداری بوده و قدمتی به بلندای عمر راه‌ها دارد اما امسال به دلیل اپیدمی ویروس کرونا، با حساسیت و دقتی مضاعف اجرای این طرح پی گیری می‌شود.
نوروزپور افزود: درهمین راستا، دونوبت جلسه راهداری زمستانی با همکاران و همچنین جلسه‌ای درقالب ویدئو کنفرانس با دستگاه‌های امدادی استان‌های همجوار (تهران – مرکزی – اصفهان) تشکیل گردید.
وی تجهیز راهدارخانه‌ها و دیگر اماکن استقرار فصلی عوامل راهدار به مواد بهداشتی و ملزومات ضدعفونی را از اقدامات تمهیدی جهت جلوگیری از ابتلا و شیوع ویروس کرونا برشمرد و تاکید کرد: طی جلسات مستمر با مسئولین و عوامل راهدار و برگزاری دوره‌های آموزشی، بررعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی تاکید و یادآور گردید نظار و کارشناسان مربوطه بر حسن اجرای شیوه نامه‌ها نظارت خواهند داشت.
معاون راهداری استان قم درادامه خطاب به هموطنانی که قصد سفر دارند اظهار داشت: همانگونه که مکرراً در رسانه‌های جمعی نیز تاکید شده، جهت جلوگیری از ابتلا و تسری این ویروس منحوس باید از سفرهای غیر ضروری جدا اجتناب ورزید.
وی تصریح کرد: با این حال، آن دسته از هموطنانی که ناچار به سفرهای اضطراری هستند پیش از اقدام به این امر، ضمن تماس با تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت حمل ونقل راه‌ها، که به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به مراجعات تلفنی می‌باشد، از وضعیت ترافیک، شرایط جوی و....راه‌ها اطلاع حاصل نمایند.
نوروزپور، اطمینان از سلامت خودرو (بخصوص سیستم گرمایشی) و تجهیز آن به ملزومات زمستانی شامل زنجیر چرخ، لاستیک یخ شکن و…را درایام زمستان ضروری خواند و افزود: همراه داشتن پوشاک گرم، پتو، اغذیه خشک و همچنین سوخت گیری به موقع خودرو، از جمله نکات حیاتی در سفرهای زمستانی است که باید نسبت به رعایت آنها جدی بود.
وی درخاتمه یادآورشد: با توجه به تردد پرحجم ماشین آلات برفروب و نمکپاش راهداری به هنگام بارش برف، از رانندگان گرامی درخواست می‌شود ضمن رعایت حق تقدم این خادمان عرصه جاده، از توقف بیجا در مسیرهای برفروبی جدا خودداری فرمایند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار