مدرس حوزه علمیه قم با اشاره به ترور شهید فخری زاده، گفت: باید با تقویت فعالیت‌های علمی و توانایی‌های دفاعی کشور، دشمنان را در رسیدن به اهداف چندگانه‌ای که از ترور دانشمندان هسته‌ای دارند، ناکام بگذاریم.
کد خبر: ۹۲۰۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱ 30 November 2020

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مجتبی نورمفیدی روز دوشنبه در درس خارج فقه که به‌صورت مجازی پخش شد، افزود: این ترورها و خونریزی‎ها نه‌تنها مانعی بر سر راه ملت ایران و انقلاب ایجاد نمی‎کند، بلکه انگیزه‎ها را برای تلاش بیشتر کرده، مایه اتحاد و انسجام می‎شود و روح مقاومت را در کالبد ملت تقویت می‏نماید.

وی با اشاره به اهداف دشمنان از ترور دانشمندان هسته‌ای، گفت: دشمنان سعی دارند با ترور دانشمندان هسته‌ای، تلاش‌های علمی آن‌ها را متوقف کنند و با ارعاب دانشمندان و پژوهشگران، از ورود آن‌ها در این مسیر جلوگیری کنند.

وی اضافه کرد: ارعاب ملت ایران نسبت به خودباوری، خوداتکایی، اعتماد به نفس و مقاومت و همچنین ایجاد مانع بر سر راه تقویت قدرت بازدارندگی و توانایی‎هایی دفاعی ایران از اهداف دیگر ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان است.

نورمفیدی با تاکید بر این‌که باید هوشمندانه قدرت دفاعی و بازدارندگی کشور را تقویت کنیم، بیان کرد: بسیاری از توانایی‌ها لزوماً برای استفاده و به‌کارگیری نیست، ولی جنبه بازدارندگی این تجهیزات بسیار مهم است.

وی با بیان این‌که امروز مفهوم بازدارندگی یک عامل بسیار موثر در قدرت و اقتدار یک کشور است، تصریح کرد: با تقویت قدرت دفاعی کشور می‌توانیم در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان بایستیم و استقلال کشور را حفظ کنیم.

وی با بیان این‌که از دست دادن چهره‎های خدوم، دانشمند و دوراندیش بسیار تاسف بار و خسارت زاست، اضافه کرد: چنین چهره‎هایی که سال‎های سال بی‌ادعا و بدون نام و نشان برای کشور افتخارآفرینی کرده‌اند، نه‌تنها مایه مباهات ملت ایران، بلکه موجب فخر امت اسلام هستند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به شخصیت و دانش شهید فخری زاده، گفت: این شهید دانشمندی متعهد، به‌روز و مقید به رصد و مطالعه مطالب جدید علمی در رشته کار خود بود که باید سرمشق همه دانش‌پژوهان حوزه و دانشگاه باشد.

وی با تاکید بر این‌که این شهادت‎ها باعث حرکت بیشتر و قدرت بیشتر ملت شده است، افزود: تلاش علمی که کشور را از وابستگی به بیگانگان نجات دهد و خودباوری را به جوانان هدیه کند، بسیار ارزشمند است و شهید فخری زاده در تمام عمر خود این هدف را دنبال نمود که این راه باید در کشور زنده بماند و ادامه یابد.

تروریست‌های بیگانه عصر جمعه، هفتم آذرماه با کمین در مسیر خودروی حامل شهید دکتر محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی‌شهر آبسرد دماوند، در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل ایشان مورد حمله واقع و بعد یک خودرو نیسان در ۱۵ متری وی منفجر شد. در اثر این تیراندازی و انفجار، این دانشمند برجسته به‌شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به‌شدت جراحات وارده در بیمارستان به شهادت رسید.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار