شورای اسلامی شهر قم مجوّز احداث، نصب و راه اندازی 13 پل عابر پیاده جدید را در این شهر صادر کرد.
کد خبر: ۹۲۰۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷ 30 November 2020

به گزارش تابناک قم، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم در نشست علنی امروز این شورا با بیان این که پیش بینی بودجه این پُل ها در سال گذشته معادل 12 میلیارد تومان بر اساس لایحه شهرداری و 10 میلیارد تومان بر اساس نظر کمییسیون تخصصی بوده است اظهار کرد: اکنون و بر اساس قیمت های سال جاری، مبلغ 14 میلیارد و 400 میلیون تومان بر اساس مناقصه برگزار شده به عنوان بودجه در نظر گرفته شده برای این پروژه مطرح است.

روح الله امراللهی افزود: این پل های عابر پیاده در مناطقی مانند پردیسان، بلوار توحید، بلوار 15 خرداد، تقاطع جمهوری و جواد الائمه (ع)، خیابان امام موسی صدر، بلوار شهید کریمی و بلوار فردوسی جانمایی شده است.

وی ادامه داد: استفاده از تبلیغات محیطی این پل ها با کارفرما خواهد بود.

همچنین در این باره معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم نیز با اشاره به اینکه ردیف بودجه در نظر گرفته شده برای این پروژه در سال 98 بوده است خاطرنشان کرد: جانمایی این پل های عابر پیاده بر اساس گزارش های پلیس مربوط به تصادفات جرحی و فوتی و همچنین دیگر زیرساخت ها، زمان نسبتا زیادی را به خود اختصاص داد.

عباس ذاکریان اضافه کرد: برای آن که این پل ها به سرنوشت برخی پل های عابر پیاده قبلی دچار نشود، استعلام های زیادی گرفته شد و پس از آن بود که وارد مرحله مناقصه و انتخاب پیمانکار شدیم.

وی افزود: البته در چند مناقصه نخست و با توجه به مبلغ پیش بینی شده، شرکت کننده ای وجود نداشت تا این که در مناقصه اخیر، تکلیف پیمانکار مشخص و برای تأیید نهایی به صحن علنی شورای شهر ارجاع شد.

در نهایت مجوّز احداث، نصب و راه اندازی 13 پل عابر پیاده جدید در شهر قم به تصویب شورای اسلامی شهر رسید.

در عین حال اعضای شورای مصوّب کردند احداث پل عابر پیاده در بلوار حضرت معصومه (س) نیز به عنوان یکی از زیرمجموعه های این طرح لحاظ شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار