سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، با بیان اینکه با تشدید محدودیت‌های کرونایی، مصرف پهن باند در قم ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، گفت: به دلیل ایجاد زیرساخت‌های مناسب ارتباطی در سطح استان هیچ نگرانی درمورد افزایش مصرف اینترنت درقم وجود ندارد.
کد خبر: ۹۲۰۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷ 01 December 2020

به گزارش تابناک قم، جواد غلام پور با تاکید برضرورت توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و پایداری شبکه دیتا در سطح استان به ویژه درایام شیوع کرونا افزود: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی دراستان موجب شده تا در شرایط بحرانی و افزایش استفاده از این شبکه ارتباطی، ارتباطات در قم در شرایط پایداری قرار داشته باشد.

وی ادامه داد: درحال حاضر ظرفیت پهن باند ورودی  استان ۲۲۰ گیگابیت بر ثانیه است و بطور میانگین مصرف استان ۸۶ گیگابیت می‌باشد که مصرف استان دراوج مصرف درایام قرمز کرونایی تا رکورد ۹۱ گیگابیت بر ثانیه افزایش داشته‌است.

غلامی گفت: شرکت ارتباطات زیر ساخت استان در موج اول شیوع کرونا در قم، با افزایش زیر ساخت‌های پهنای باند، خدمات دیتای استان را در اختیار مشترکین قرارداد و هم اکنون با ایجاد گشت‌های نظارت بر شبکه‌های زیرساختی استان،  از هر گونه اختلال در شبکه جلوگیری می‌کنند.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، زیرساخت‌های فناوری ارتباطات در این استان را مناسب دانست و تصریح کرد : با توجه به زیر ساخت‌های مناسب ارتباطی استان، آمادگی  لازم برای مصرف بیشتر اینترنت نیز فراهم بوده و هیچگونه نگرانی  در این خصوص وجود ندارد.

غلام‌پور با اشاره به وضعیت پایداری ارتباطات در سطح روستاهای استان نیز گفت: با افزایش  ایستگاه‌های تلفن همراه و نیز ارتقای تکنولوژی سایت‌های تلفن همراه، شاهد پایداری ارتباطات ثابت و همراه در سطح استان بوده‌ایم.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم درادامه تصریح کرد: اپراتورهای تلفن همراه، مخابرات منطقه و شرکت‌های FCP  نیز آمادگی خود را برای  ارایه باکیفیت خدمات پهنای باند به مشترکین اعلام کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی موجب کاهش شکاف دیجیتال در مناطق شهری و روستایی قم شده است گفت: اجرای طرح های توسعه‌ای فیبر نوری، ارتقای تکنولوژی و افزایش ایستگاه‌های سایت‌های تلفن همراه، راه اندازی سرویس اینترنت ثابت پرسرعت  VDSL موجب شده تا زیرساخت‌های بسیار مناسب ارتباطی برای اجرای طرح های پیشگیرانه شیوع ویروس کرونا در قم فراهم باشد.

غلامی اظهار داشت: با زیرساخت های ایجاد شده در سطح استان قم، هم اکنون تمامی دوره ها و کلاس های آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی، انواع کسب و کارها و سایر خدمات در بستر فضای مجازی  ارایه می‌شود.

شتاب توسعه فناوری اطلاعات در این استان موجب شده تا در آخرین رده‌بندی استان ها، قم موفق به کسب عنوان ششم کشوری در شاخص توسعه فاوا و رتبه چهارم از نظر ضریب نفوذ پهن باند سیار شود. بر اساس شاخص توسعه فناوری ارتباطات و اطلاعات (IDI) در سال ۹۸، استان قم در جایگاه ششم کشوری از نظر توسعه فاوا قرار گرفت.

شاخص توسعه فاوا بر مبنای درصد استفاده افراد از اینترنت،‌ درصد مشترکان پهن باند ثابت ومشترکان فعال پهن باند سیار به دست می آید که بر اساس ارزیابی اعلام شده،‌ این استان وضعیت نسبتا مطلوبی در مقایسه با سایر استان‌ها  قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار