طرح توسعه حرم امامزاده موسی مبرقع(ع) و چهل‌اختران در دهمین سال خود همچنان بلاتکلیف باقی‌مانده است که به نظر می‌رسد همتی در بین مسئولان برای ساماندهی این قطب فرهنگی قم وجود ندارد.
کد خبر: ۹۲۰۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷ 01 December 2020

به گزارش تابناک قم، تأخیر در اجرای طرح ملی توسعه حرم امام‌زاده موسی مبرقع(ع) و چهل‌اختران سبب اعتراض شدید اهالی محل از ناامنی، شرایط نامناسب بهداشتی و رفاه در این محله شده است.

اجرای طرح ملی توسعه آستان چهل اختران از سال 1389 با سفر مقام معظم رهبری به قم تصویب و عملیات اجرایی آن در سه فاز آغاز شد که مقرر گردید یک‌سوم اعتبارات پروژه از دفتر مقام معظم رهبری، یک‌سوم اعتبارات مربوط به راه و شهرسازی و یک‌سوم نیز از اعتبارات استانی باشد.

ابتدا طرح توسعه حرم امامزاده موسی مبرقع(ع) و چهل‌اختران با اعتباراتی که از محل دفتر مقام معظم رهبری اختصاص‌یافته بود، خوب شروع شد اما در ادامه، به‌جز شهرداری مابقی دستگاه‌ها در تزریق پول و انجام تعهدات کوتاهی کردند که بارها این گلایه‌ها از سوی مردم و مدیریت شهری مطرح‌شده است.

اکنون با پرداخت کامل اعتبارات دفتر رهبر انقلاب و انجام بخش عمده تعهدات شهرداری، نوبت پاسخگویی استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل اوقاف و امور خیریه است تا مشخص شود چهل‌اختران که پس از حرم حضرت معصومه (س) و جمکران، قطب سوم مذهبی در شهر قم محسوب می‌شود چه زمانی از ویرانی نجات پیدا خواهد یافت و اهالی این محله اصیل و تاریخی که در وضعیت نابسامانی قرار دارند به آرامش و امنیت‌ خواهند رسید یا خیر؟!

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار