رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با بیان اینکه این دانشگاه های علوم پزشکی استان ها و استانداری ها نقشی در تعیین رنگ بندی کرونایی ندارند اظهار کرد: این رنگ بندی ها در سه سطح زرد، نارنجی و قرمز صرفا توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می شود.
کد خبر: ۹۲۰۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴ 01 December 2020

به گزارش تابناک قم، محمدرضا قدیر با اشاره به برخی اعتراض های انجام شده درباره تعطیلی ها و محدودیت های کرونایی اخیر اظهار کرد: محدودیت ها و تعطیلی های در نظر گرفته شده، مصوبه ستاد ملی مبارزه با کروناست و مدیریت استان ها نقشی در آن ندارد.

وی درباره شمول بیمه برای بیماران کرونایی نیز بیان کرد: خوشبختانه در هفته های اخیر، داروهای مربوط به کرونا بویژه رمدسیویر که قبلا مشکلاتی در شمول بیمه برای آن ها بود، زیرپوشش بیمه قرار گرفت و این مشکل تا حدود زیادی حل شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در پاسخ به این پرسش که اکنون هزینه های یک بیمار کرونایی با حداقل بیمه یعنی بیمه سلامت چه مقدار است عنوان کرد: شاید نتوان رقم دقیقی ارائه کرد، ولی به نظر می رسد حداکثر هزینه ها برای یک بیمار کرونایی بستری در بیمارستان با بیمه پایه، یک میلیون تومان باشد.

قدیر همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا قم با وجود شیب نزولی خفیف بستری ها و فوتی های کرونایی، همچنان به عنوان منطقه قرمز کرونایی تعریف می شود اذعان کرد: تعیین رنگ بندی کرونایی در سه سطح زرد، نارنجی و قرمز تنها و تنها در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و البته این تعیین وضعیت بر اساس ارسال گزارش های روزانه سیستمی از همه استان های کشور به وزارتخانه انجام می شود.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که میزان بستری ها و مرگ و میر روزانه کرونایی در شهرها و استان‍ های کشور تنها یکی از ملاک های تعیین وضعیت رنگ زرد، نارنجی یا قرمز است و موارد دیگری مانند میزان ابتلا در هر روز، مرکز استان بودن یا نبودن شهر و همچنین میزان تردّدها هم نقش تعیین کننده ای در این موضوع دارد.

قدیر گفت: مرکز استان بودن قم و همچنین تردد زیاد در این شهر و استان می تواند یکی از عوامل تعیین وضعیت قم به رنگ قرمز باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: بنابراین تصمیم گیرنده نهایی در این موضوع، وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و دانشگاه علوم پزشکی استان و یا حتی استانداری، به جز ارائه گزارش های لازم روزانه، نقش دیگری در این مسئله ندارند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار