به گفته یکی از ایرانیان ساکن لبنان، این کشور درصدد تهیه طرحی است که طبق آن عدم استفاده از ماسک تخلف بوده و سوء پیشینه محسوب شود.
کد خبر: ۹۲۰۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷ 02 December 2020

به گزارش تابناک قم، احمدی حکیمی یکی از ایرانیانی که از پیش از شیوع ویروس کرونا در شهر صور شاغل بوده است در خصوص تدابیری که کشور لبنان برای نجات از این ویروس اندیشیده است بیان  کرد: در ابتدای قرنطینه که مصادف با ماه رمضان بود مشاغل به صورت دورکاری انجام می‌شد و پس از عید فطر دوباره به حالت حضوری اما با اعمال محددودیت‌هایی بازگشتیم.

وی که خود شغلش در دسته مشاغل ضروری قرار می‌گیرد افزود: محدودیت‌ها در مورد مشاغل مختلف اعمال شد و فقط مشاغل ضروری از جمله تولید، توزیع و فروش مواد غذایی، خدمات بهداشتی درمانی، امنیتی و نظامی به کار خود ادامه دادند. البته گاهی هم که محدودیت ها کمتر باشد مشاغل مختلف اجازه دارند از ۶ صبح تا ۵ بعد از ظهر فعال باشند.

این ایرانی ساکن لبنان ادامه داد: محدودیت رفت و آمد در زمان قرنطینه کامل بین ۵ بعد از ظهر تا ۵ صبح و در زمان غیر قرنطینه از ۱۱ شب تا ۵ صبح اعمال میشود. البته در روستاها که نظارت پلیس نسبت به شهرها کمتر است این قوانین کمتر رعایت می‌شود.

وی در خصوص استفاده مردم این کشور از ماسک توضیح داد: بیش از هفتاد درصد مردم حتی در روستاها ماسک می‌زنند و عدم استفاده از آن 50 هزار لیره جریمه دارد؛ همچنین دولت در صدد تهیه طرحی است که طبق آن ماسک نزدن برای افراد سوء پیشینه محسوب می‌شود.

حکیمی از کمیاب و حتی نایاب شدن برخی داروها به دلیل مشکلات ارزی در لبنان خبر داد و گفت: داروها بیشتر در بیمارستان هستند و در بیرون به راحتی پیدا نمی‌شوند. در بیشتر موارد افرادی که شرایط وخیمی نداشته باشند به بیمارستان نمی‌روند و با مصرف ویتامین ها، مسکن و داروهای گیاهی در خانه حال خود را بهبود می‌بخشند.

وی اظهار کرد: تست کرونا از همه افراد گرفته می‌شود اما مجانی نیست و 150 هزار لیره هزینه دارد ضمن اینکه بیمه هم آن را پوشش نمی‌دهد؛ اما شرایط برای افرادی که با وضعیت اورژانسی به بیمارستان منتقل می‌شوند متفاوت است و تست آنها به طور رایگان انجام می‌گیرد.

این ایرانی ساکن لبنان ابراز کرد: روابط اجتماعی بسیار محدود شده و مهمانی و عروسی و عزا در کار نیست. عمده مردم تنها با افراد نزدیک خانواده خود رفت و آمد دارند. البته این وضعیت در روستاها متاسفانه متفاوت است و خیلی ها هنوز به دید و بازدیدهایشان ادامه می‌دهند.

وی بازگشت لبنانی های خارج از کشور را عامل افزایش آمار کرونای این کشور دانست و تصریح کرد: لبنان در حالیکه درابتدای شیوع ویروس کرونا جزء کشورهای پیشرو و کم خطر بود، الان به کشوری پرخطر و پرمبتلا تبدیل شده که عامل آن لبنانی‌های خارج نشین هستند که به لبنان آمدند تا در کشور خود از خطر دور بوده و اگر هم مبتلا شدند از خدمات بهداشتی دولت استفاده کنند. با بازگشت آن‌ها دیدارها و در پی آن انتقال ویروس کرونا شدت پیدا کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار