مدیرکل مدیریت بحران استان قم محدودیت های کرونایی قم را از روز شنبه پانزدهم آذر ماه شامل محدودیت های مناطق نارنجی اعلام کرد.
کد خبر: ۹۲۰۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸ 02 December 2020

به گزارش تابناک قم، محسن اروجی در نشست امروز ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با اشاره به ورود استان قم از منطقه قرمز کرونایی به منطقه نارنجی خاطر نشان کرد: البته محدودیت ها و تعطیلی ها در قم و تا روز چهاردهم آذر ماه همچنان بر اساس وضعیت قرمز تداوم خواهد داشت.

وی افزود: همچنین از روز شنبه پانزدهم آذر ماه، محدودیت های مناطق نارنجی اعمال می شود و بر این اساس، دو سوم پرسنل ادارات و دستگاه هایی که خدمات ضروری ارائه می دهند و همچنین یک دوم نیروی انسانی سایر دستگاه ها بر سر کار حاضر می شوند.

وی اضافه کرد: همچنین در مناطق نارنجی و بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، گروه های شغلی سه و چهار مانند شرکت های خصوصی غیرتولیدی، بوستان ها، تالارها و رستوران ها (به جز خدمات بیرون بر)، آرایشگاه های زنانه، اماکن ورزشی، قهوه خانه ها و مانند آن همچنان تعطیل خواهند بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم ادامه داد: البته باید توجه داشت که هرگونه مراسم، همایش و تجمع نیز همچنان ممنوع است.

وی با بیان اینکه جلسات اداری نیز حداکثر باید با حضور 20 نفر برگزار شود افزود: در عین حال ورود خودروهای غیربومی به منطقه نارنجی قم همچنان ممنوع است، اما میزان جریمه به ازای هر روز، از یک میلیون تومان به 500 هزار تومان کاهش می یابد و البته خروج پلاک های بومی قم به خارج از شهر نیز مشمول جریمه خواهد بود.

اروجی در ادامه به مشکلات اخیر فروشگاه های بزرگ در قم و بویژه صف های تشکیل شده برای خرید روغن و مرغ اشاره کرد و یادآور شد: پیشنهاد می شود اقلام تنظیم بازاری در شرایط قرمز و نارنجی کرونایی به این فروشگاه ها داده نشود تا شاهد تجمع نباشیم.

وی افزود: البته از روز نهم آذر ماه طرحی در حال اجراست که بر اساس آن، فروشگاه های بزرگ و از جمله فروشگاه جانبازان قم از صبح تا شب به صورت یکسره ارائه خدمت می کنند که آمار این چند روز بیانگر کاهش تجمع ها در این فروشگاه و فروشگاه های مشابه است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار